webForumDet fria alternativet

Sauron - Darth Vader - Lord Voldemort

Småprat

31 svar · 915 visningar · startad av m_soderlund · sida 2 av 2

Frågan, av m_soderlund

Sauron, Darth Vader samt Lord Voldemort har alla en sak gemensamt - de är onda ting i världar som är ämnade att vara goda. \- Sauron i Midgård (Middle earth) i Tolkiens värld \- Darth Vader i Star Wars (no shit ;)) \- Lord Voldermort i Harry Potters värld Vem är ondast av dessa tre, och varför? Vem skulle ni helst inte vilja möta? Vem skulle ni vilja möta? :D

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

Engine^ skrev:

Sauron är ju ondast av dessa tre. Jag är lite förvånad över att inte Shai'tan är med här och bråkar (Mr. Evil i Robert Jordans Wheel of Time) - för han är ond, riktigt ond.

Det där är ingen jag känner till....ska jag säga tyvärr? ;)

Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg

Ingrid skrev:

Det där är ingen jag känner till....ska jag säga tyvärr? ;)

Kanske det :)

Det finns en trevlig sida att samla lite kunskap på. Turnings of the Wheel

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Shai'tan?
Den svarte?

Ehum... jag har inte läst böckerna på svenska, men jag antar väl att översättningen av The Dark One skulle kunna vara Den svarte.

Medlem sedan maj 20003 652 inlägg

m_soderlund skrev:

Vem är ondast: Sauron eller Morgoth/Melkor? ;)

De går inte att jämföra, de spelar i helt olika divisioner. Melkor ÄR ondskan, Sauron är bara hans tjänare och efterföljare (valar brydde sig ju inte särskilt mycket om honom, det enda de krävde var ju i stort sett en ursäkt och att han lovade att inte bli ond igen ;)).

Viking skrev:

m_soderlund skrev:

Vem är ondast: Sauron eller Morgoth/Melkor? ;)

De går inte att jämföra, de spelar i helt olika divisioner. Melkor ÄR ondskan, Sauron är bara hans tjänare och efterföljare (valar brydde sig ju inte särskilt mycket om honom, det enda de krävde var ju i stort sett en ursäkt och att han lovade att inte bli ond igen ;)).

En smal sak :)
-Kan vi lita på att du är snäll nu?
-Jajamen! Ni kan kalla mig Hederlige Harry... §jr

Melkor sitter väl numer fjättrad utanför Middle-Earth på något sätt fånge i Ilúvatars sinne. Sauron har samma mål som Melkor hade - ta över världen och gör den min formad efter min vilja. Om Melkor skulle kunna ta sig tillbaka, så skulle Sauron troligtvis få böja sig efter Melkors vilja.

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Intressant, Engine^ och Viking. Jag håller med er. :)
Tolkiens universum är verkligen helt osannolikt djupt och vilken mängd med karaktärer det finns också. Trilogin om härskarringen är bara en liten del av det hela, synd att fler inte fått upp ögonen för de andra böckerna. :l

Numera är ju Sauron försvunnen, för han gjorde ju det misstaget att lägga för stor del av sin kraft i ringen. smartass Sauron ;) Vad gäller Melkor så... sagorna är ju slut eftersom Tolkien lämnat jordelivet. :(

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg

Engine^ skrev:

Melkor sitter väl numer fjättrad utanför Middle-Earth på något sätt fånge i Ilúvatars sinne. Sauron har samma mål som Melkor hade - ta över världen och gör den min formad efter min vilja. Om Melkor skulle kunna ta sig tillbaka, så skulle Sauron troligtvis få böja sig efter Melkors vilja.

Melkor... jag börjar tänka på fabror Melker varje gång jag hör det namnet :e

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Melker och Melkor är så häääär tajta: )( ;)

His Divine Shadow skrev:

Hehehe... ja, på något sätt låter det inte speciellt respektingivande ;)

Men vem vet... kanske farbror Melker är den ondaste av dom alla? :OO

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

Engine^ skrev:

His Divine Shadow skrev:

Hehehe... ja, på något sätt låter det inte speciellt respektingivande ;)

Men vem vet... kanske farbror Melker är den ondaste av dom alla? :OO

Jo, det verkar ju nästan som om de är lite släkt.
Farbror Melker mest. ;)

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

... det klart Sauron är ju så tjatig med sin jävla ring.... snacka om utseende fixerad...

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)