Nu har jag inte sett Harry Potter och tänker inte göra det, men jag svarar ändå :)
*****Sauron är ondast eftersom han vill ta över Midgård av enbart personliga skäl, han har helt enkelt storhetsvansinne. Inget skulle få han/den att backa.
*****Jag vill inte möta Sauron eftersom han förmodligen skulle nacka mig för att jag stog i vägen, och jag har ingen dödslängtan
*****Darth Vader vore kul att träffa. Se alla hans force powers i aktion. Skulle följa honom blint om han lovade att träna mig. Han kämpar ju trots allt för kontroll i universumet, dock så kan man ifrågasätta imperiets metoder.
Eftersom jag inte känner till Margoth/Melkor så får jag känslan av att Sauron satte punkt för Morgoth/Melkor, brukar alltid gå så med onda lärljungar och mästare. Det innebär alltså att Sauron fortfarande håller 1:a platsen.
Å andra sidan så har jag ingen aning om vad jag snackar om :)
Lord Helmut kände jag inte till, Override. :) Men man lär sig något nytt varje dag! :bire
Koplik: Sauron dödade inte Morgoth/Melkor, utan Melkor blev förvisad från världen i första tidsåldern i Tolkiens värld. :)
För den som är intresserad av mer finns smått fantastiska The Encyclopedia of Arda, ett Tolkien-lexikon. Bläddra ner till "Alphabetical indexes" i menyn till vänster och leta er fram. Det finns en del där.. :)
Lord Helmut kände jag inte till, Override. :) Men man lär sig något nytt varje dag! :bire
Odödliga kommentarer såsom Comb the desert!, följt av en scen där ett tiotal soldater släpar runt på ett gäng gigantiska kammar i öknen, samt Jam the radar!, som visar hur man sätter fiendens radar ur spel med.. just det; marmelad. :e
Sauron är ondast, som fan. Vader blir ju mesig framemor slutet av ep. VI, och Voldemort känns lite som en småskurk.
Håller med.. Voldemort är för feg... gå på småbarn!
Vaddådå...?
Han fick ju ett ärr av killen (i.o.f.s var det väl när han dödade killens föräldrar, men i.a.f)
En helt naturlig reaktion. :)
Voldemort fick ju inget ärr... Det är ju isåfall Harry som skulle vara den som vill få tag i voldemort... Voldemort kan inte släppa det att han fick spö av en unge... klen!
Sauron är ondast, som fan. Vader blir ju mesig framemor slutet av ep. VI, och Voldemort känns lite som en småskurk.
Håller med.. Voldemort är för feg... gå på småbarn!
Vaddådå...?
Han fick ju ett ärr av killen (i.o.f.s var det väl när han dödade killens föräldrar, men i.a.f)
En helt naturlig reaktion. :)
Voldemort fick ju inget ärr... Det är ju isåfall Harry som skulle vara den som vill få tag i voldemort... Voldemort kan inte släppa det att han fick spö av en unge... klen!
Sauron är ju ondast av dessa tre. Jag är lite förvånad över att inte Shai'tan är med här och bråkar (Mr. Evil i Robert Jordans Wheel of Time) - för han är ond, riktigt ond.
268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2