Hittade ej något annat forum att ställa frågan i så jag gör det här...
Någon som kommer ihåg ett inslag som gick på (tror det var kanal5) för några år sedan, där de drev med trafikmagasinets Christer Glenning bland annat? Personen som imiterade honom körde "full" och betedde sig precis som Christer glennings motsats.
Någon som kommer ihåg vad programmet hette, och när det gick, samt om ni har någon aning om vart man kan få tag på det??
Jag minns ej inslaget, men Motorjournalens föregångare hette Teknikens Värld, då den producerades i samarbete med tidningen med samma namn. Kanske går att höra sig för med tidningen?
Jag minns ett inslag i motorjournalen där någon imiterade Christer Glenning och provade en Porsche. Annars finns ju Trafikski Magasinski med Peter Settman och Fredde Granberg. Där Fredde är utklädd till Glenning och testar en Lada.
Ja..det kanske var i motorjournalen trots allt..
Får ta å maila dem å fråga om det går att få tag på..
Kommer ihåg att det var jäkligt bra gjort iallafall..
I ett avsnitt av Teknikens Värld så parodierade de Christer genom att köra en sladdig BMW och sedan påstå att det var världens bästa bil (ungefär).
Som jag förstod det så var det många som tyckte att Christer hade en förkärlek till just BMW, vilket inte klingade vackert då han skulle vara en opartisk reporter.
Nu så har jag fått ett svar från tidningen teknikens värld..som säger sig ha gjort en del parodier i tv-programmet, men dock inte denna..de trodde att någon på svt gjort det.
Så jag hörde mig för lite grann, och kom fram till att det eventuellt är programmet "Detta har hänt" med bla. Erik Blix och Micke Tornving från parlamentet....kul kille den sistnämnde iallafall.. :)
Jaja..fick tag på ett par gamla klipp av programmet, men inte just det...Tänkte ändå tipsa om att det...
Vansinnigt kul..med mitt humorsinne iallafall....;)
jaja..nu blir det väl till att maila svt då... :e
[nostalgiserar lite]
Sen har vi ju Nöjesmasakerns parodi också:
-"Kurusawa Samuraj KV11 STUV 491SH är en mycket bra bil. Den har till exempel plånboksfack i nackstödet på förarsätet. Det är bra. Men snälla Kurusawa-fabriken. Varför ingen brödrost i bagageutrymmet?"
[nostalgiserat klart]
258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849