webForumDet fria alternativet

Ni har beodrats i aktiv tjänst

Småprat

4 svar · 375 visningar · startad av medialabs

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg
Frågan#1

"Ni har beodrats i aktiv tjänst i enlighet med nedastående anteckningar."

Känns som att jag ska göra militärtjänst i Finland nu i sommar. :e

Utbildningen är som tur på svenska (bad att om jag skulle göra militärtjänst så ville jag komma till ett svenskttalande brigad) i Nylands Brigad i Dragsvik utanför Helsingfors.

Nån som har gjort sin militärtjänst där?

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

Brorsan och nästan alla andra jag känner har gjort sin militärtjänst där, och om nåt å är det min tur också. ;)

Enda svenskspråkiga brigaden så man har inte direkt många alternativ. :)

Bättre att göra som du att åka in på sommaren och vara där till nyår istället för att vara januari till juni. Dels slipper man den värsta värmen och den värsta kylan också :)

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

suomen puolustusvoimat? jag dissade dem fett genom att byta nationalitet på finlands självständighetsdag förra året. jag menar, vem vågar göra lumpen i ett land där "palvelukseenastumismääräys" är ett korrekt ord? :e

Medlem sedan aug. 2003627 inlägg

Matti skrev:

suomen puolustusvoimat? jag dissade dem fett genom att byta nationalitet på finlands självständighetsdag förra året. jag menar, vem vågar göra lumpen i ett land där "palvelukseenastumismääräys" är ett korrekt ord? :e

De e rätt! Så ska dom tas.

(Var en gång finsk medborgare, för länge länge sen... - och nä, det var inte kul)

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

flat-eric skrev:

Bättre att göra som du att åka in på sommaren och vara där till nyår istället för att vara januari till juni. Dels slipper man den värsta värmen och den värsta kylan också :)

japp, :)

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)