"Ni har beodrats i aktiv tjänst i enlighet med nedastående anteckningar."
Känns som att jag ska göra militärtjänst i Finland nu i sommar. :e
Utbildningen är som tur på svenska (bad att om jag skulle göra militärtjänst så ville jag komma till ett svenskttalande brigad) i Nylands Brigad i Dragsvik utanför Helsingfors.
Brorsan och nästan alla andra jag känner har gjort sin militärtjänst där, och om nåt å är det min tur också. ;)
Enda svenskspråkiga brigaden så man har inte direkt många alternativ. :)
Bättre att göra som du att åka in på sommaren och vara där till nyår istället för att vara januari till juni. Dels slipper man den värsta värmen och den värsta kylan också :)
suomen puolustusvoimat? jag dissade dem fett genom att byta nationalitet på finlands självständighetsdag förra året. jag menar, vem vågar göra lumpen i ett land där "palvelukseenastumismääräys" är ett korrekt ord? :e
suomen puolustusvoimat? jag dissade dem fett genom att byta nationalitet på finlands självständighetsdag förra året. jag menar, vem vågar göra lumpen i ett land där "palvelukseenastumismääräys" är ett korrekt ord? :e
De e rätt! Så ska dom tas.
(Var en gång finsk medborgare, för länge länge sen... - och nä, det var inte kul)
Bättre att göra som du att åka in på sommaren och vara där till nyår istället för att vara januari till juni. Dels slipper man den värsta värmen och den värsta kylan också :)
japp, :)
264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e