webForumDet fria alternativet

Utforska...

Småprat

31 svar · 911 visningar · startad av obelix

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg
Frågan#1

Vad skulle ni helst vilja utforska:
Havet.
Rymden.
Otillgängliga, outforskade områden på jorden. (Dvs om det finns något kvar att upptäcka vill säga ;) )

Själv så skulle jag vilja ge mig ut i rymden om tekniken fanns :D

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

Haven verkar ju ganska outforskade så det får väl bli de då.... Om tekniken fanns. ;)

Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg

Rymden... jag har alltid varit fascinerad av den och det kommer jag att förbli. Och rymden är löjligt outforskad än så länge ;)

Det enda outforskade området på jorden som är (var, kanske?) kvar (förutom haven då) ska vara Kongos regnskogar.

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Jordens medelpunkt hade varit fräckt att besöka :h
Annars är rymden rätt lockande också.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Obelix det fanns en plats på nästnästa ryska. Priset kanske var haken 200 M$.
Man kallt är det ju redan vid lite lagom höjd så även vid havets botten men Qimen vill tydligen ha det varmt!!
Mitt allmänna råd är dock att det finns så mycket i vår närmiljö att vi egentligen inte borde behöva drömma oss bort!!!

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Rymden allra helst, alternativet är havet.

Medlem sedan juli 2003465 inlägg

rymden hade varigt rigtigt ql att besöka/utforska fast man kanske hade blivigt knäpp när det känns som man inte kommer någon stans...

Medlem sedan nov. 20011 551 inlägg

lite off topic:
har ni aldrig drömt om att leta efter skatter som ligger på näst intill omöjliga platser, som alla spanska galeaser med silverdubloner i karibien, eller inka skatter i outforskad sydamerikansk djungel... eller vara med vid en expedition till den berömda "brunn" skatten som gömdes på 1700 talet, den med sinnrika schaktsystem som vattenfylldes då man försökte komma åt skatten på botten...

sånt skulle jag vilja utforska =)

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

hopparn skrev:

lite off topic:
har ni aldrig drömt om att leta efter skatter som ligger på näst intill omöjliga platser, som alla spanska galeaser med silverdubloner i karibien, eller inka skatter i outforskad sydamerikansk djungel... eller vara med vid en expedition till den berömda "brunn" skatten som gömdes på 1700 talet, den med sinnrika schaktsystem som vattenfylldes då man försökte komma åt skatten på botten...

Det där låter skoj.... När åker vi? ;)

Medlem sedan juni 2001370 inlägg

Vad jag vill utrfosrka ?
hmmm .... min trädgård kanske eller rymden.

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

Med tanke på att en del ungdomar är lite dåliga på att städa (egen erfarenhet), borde det vara ganska självklart vad dom borde utforska. Men det är väl inte lika kul. :p

bewern skrev:

Med tanke på att en del ungdomar är lite dåliga på att städa (egen erfarenhet), borde det vara ganska självklart vad dom borde utforska. Men det är väl inte lika kul. :p

Säg inte det där så att min mamma hör det bara.

puhbjörn skrev:

bewern skrev:

*viskar* Mamma puhbjörn, mamma puhbjörn. §e

bewern skrev:

puhbjörn skrev:

bewern skrev:

*viskar* Mamma puhbjörn, mamma puhbjörn. §e

:( sluta ...

Medlem sedan mars 20012 635 inlägg

hopparn skrev:

lite off topic:

det där låter toppenroligt :D sånt vill jag med utforska

Medlem sedan nov. 20011 551 inlägg

Vi kanske skulle starta en expedition för att leta skatter =)

Medlem sedan mars 20012 635 inlägg

Ja det kan vi göra hopparn :)
hoppas vi stöter på massa hemskheter också :) ;)

wooster skrev:

Som spindlar, skorpioner o liknande. :)

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Rymden helt klart. :)

wooster skrev:

mmm ... då lär vi behöva vapen . Stora vapen.

273 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
145 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)