webForumDet fria alternativet

SNÖ!!!!!!!!!!!!!!!!

Småprat

136 svar · 2 655 visningar · startad av Bire · sida 5 av 7

Frågan, av Bire

Fyfan, nu är det ingen återvändo.. Snöar YMNIGT i Falun just nu!!! x( x( x( BILDBEVIS

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg

obelix skrev:

Alla verkar få snö förutom vi i Borås :x
*suck*

Yeah! :birp

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Ingen snö idag heller, men minsann fetaste dubbdäcken på bilen när man kom till jobbet idag... Rasslade bra när jag körde omkring sen. :e

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Nu ligger några mm snö på marken, och mer kommer :e (fast det lär ändå inte ligga så länge)

Medlem sedan mars 20012 635 inlägg

argh! snön är borta :( *snyft*

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

I dag drabbades även Täby

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Ja, nu har det äntligen fallit snabelsnö! :D

Forza!

Att det sedan tog en extra timme att åka till jobbet, ja det är ju helt klart acceptabelt. ;)

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

*Önskar massor med snö till Bire och Bendro i julklapp* §e :e :moose

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

NU SNÖAR DET I BRÅLANDA! (ligger vid vänerns södra del)

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

Vill bara säga det att den ynka lilla snön som har kommit här i Ö-sund är inte värd att kalla namnet (max 2cm) :l
Nu har det sedan helgen varit minusgrader, mellan -3 ner till rekordet i -11 inatt. :birp Nu har det iaf blivit lite fruset i backen och nu kan då snön komma på allvar, sen kan den gärna försvinna lagom till skolavslutningen i vår men det är en annan sak! :e

magnusfeldth skrev:

NU SNÖAR DET I BRÅLANDA!

Se till att ha snö så man får fira en vit jul när jag kommer ner, blir oerhört besviken på dig annars! ;) §e :P

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

magnusfeldth skrev:

Aaaah! Jag kan se det framför mig. Slask och elände och Vänersborgs kommun som inte kan ploga gatorna för fem öre. ;)

Dryden skrev:

magnusfeldth skrev:

Aaaah! Jag kan se det framför mig. Slask och elände och Vänersborgs kommun som inte kan ploga gatorna för fem öre. ;)

1. De tar 5 dagar innan de kommer på att de snöat, så den kan börja ploga 2) När de väl börjat så istället för att skicka snön åt ******* så lägger de en snösträng/vall i mitten på vägarna! :e 3) 3cm = Total Koas (I Stockholm är den gränsen 0,5cm §e )
Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg

Trafikanter och den första snön är ett spännande fenomen. I förrgår tog det cirka två och en halv timme att ta sig mellan Harmånger och Iggesund, en sträcka på cirka tre mil. Det var fullständigt kaos på E4:an - bilar i alla möjliga färdriktningar och plogbilar samt andra vinterfordon här och var.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Men när i glödheta ska det snöa i centrala Jönköping då?? x(
Nollgradigt och strålande sol - då blir det ingen snö... :l

/red
Kom på när jag råkar ut för snön. I morron när jag och en kollega ska bila till Strängnäs och ger oss iväg vid femtiden... Garanterat snö då! ;)

Medlem sedan jan. 2002177 inlägg

obelix skrev:

*suck*

Men du ...inte 17 vill vi ha snö i Borås?????

Snön kan ju de i norrland (alltså norr om Alingsås) få ta hand om. Här nere skall det vara 25 plus och sol hela vintern om jag får bestämma.

:)

Medlem sedan feb. 20003 785 inlägg

Nu har även Östermalm drabbats.... Vem är ansvarig för snön?! AVGÅ!

Engine^ skrev:

Trafikanter och den första snön är ett spännande fenomen. I förrgår tog det cirka två och en halv timme att ta sig mellan Harmånger och Iggesund, en sträcka på cirka tre mil. Det var fullständigt kaos på E4:an - bilar i alla möjliga färdriktningar och plogbilar samt andra vinterfordon här och var.

Visst är det underbart när vintern kommer, vissa kommer säkert att ta illa vid sig men man är glad att inte bo i Stockholm, Göteborg eller Skåne när vintern kommer (de 22 gånger den gör det) §e

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

:stefan: skrev:

Peeer skrev:

Wieee, det faller små, små, vita moln från himlen nu. :D

Va? Jag som just skulle undra om det snöat i hela Sverige utom i Jönköping... :l

Iofs, Norrahammar är ju landet, men vatusan ... när jag var ute var det blå himmel och bara lite molntussar i fjärran...

Visserligen var det bara en kort stund, men visst tusan var det snö. Tyvärr smälte den bort lika fort som den kom :(

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg

sadsmile skrev:

obelix skrev:

*suck*

Men du ...inte 17 vill vi ha snö i Borås?????

Snön kan ju de i norrland (alltså norr om Alingsås) få ta hand om. Här nere skall det vara 25 plus och sol hela vintern om jag får bestämma.

:)

Då är vi två...skall vi ta upp frågan med kommunfullmäktige?

Medlem sedan jan. 20032 285 inlägg

Nu har vädergudarna även hittat hit. :x

Medlem sedan aug. 20022 087 inlägg

Inge snö här än... :(

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)