webForumDet fria alternativet

Är ni beredda på Vintern ?

Småprat

25 svar · 1 008 visningar · startad av Lasp

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg
Frågan#1

Just nu sätter vägverket ner dom oranga snöpinnarna som visar att vintern kräver sina förberedelser. Är Ni beredda?
När vi var uppe i Dalarna förra helgen såg vi Blå (Dalahästblå) snöpinnar på vägen ut till Nusnäs!!! Finns det annat än Orange på andra ställen? :birp
Osså tar jag mig en, för den kommande kylan! :moose

Medlem sedan mars 2003772 inlägg

Precis när vintern slagit till i Sverige sticker jag till Australien. Tack och lov! Men tyvärr hinner jag komma hem innan den är slut. Dock kan det vara ganska mysigt med vinter ibland.

Bara slasket håller sig borta, mycket snö ska det vara! :birp

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Är redo för vintern hela året om...

På vintern njuter jag, under den hemska sommaren längtar jag...

Mera snö åt folket... :birp

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Om vintern är lika med snö och minusgrader så är det en trevlig årstid (även om sommaren är oslagbar). Är vintern däremot lika med slask och plusgrader så slipper jag den helst. Snön må vara ivägen emellanåt men den lyser upp miljön när det annars är becksvart ute. Tur att man bor i en snösäker del av landet (december - mars). :)

Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg

Vintern är helt ok. Det är tiden mellan det att alla löv har fallit från träden, när allting är mer eller mindre grått, och tills det att backen blir vit som är hemsk.

Som så många andra tycker jag sommaren är trevligast, men det är väl för att den är så kort jämfört med årets kyliga tid.

Vad gäller blåa vägpinnar: vad i hela? Det ska vara orange eller död björkgren eller ungbjörk... ;)

Medlem sedan apr. 200370 inlägg

Vintern är bäst för att då får man åka skidor! :e

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

Ska cykla till jobbet till vintern... det ska bli kul som fasen... nerför och kassa bromsar.... MOHAHAHA.. säker död :e

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Blå...har för mig att de har såna i Idre-trakten. Ang. vintern är den LJUVLIG :e , jag vill åka skidor... :)

Medlem sedan aug. 20022 027 inlägg

Japp. Har tagit fram mössan och vantarna så nu får vintern komma. :)

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Vinter :q

Medlem sedan juli 20021 523 inlägg

Hum, vintern är den västa årstide som finns, Det betyder slask, bilar som kör förbi snabbt och kastar upp all snö på en, och cycklas som fastnar i snön samma sak med bilar, trafik kaos, kallt, snöbollskrig, snöbollar på fönster osv osv osv, men sen kommer ju julen och nyårsafton :e det är ju det bästa under hela vintern :e, Själv cycklar jag till skolan året runt :)

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Nu får vintern gärna komma. :)

Tycker om alla årstiderna, men vintern är nog bäst.

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Så här va:
Vår: Bra för att jag fyller år då, naturen blir full av liv OCH den är full av skollov. Negativt är all slask som blir när snön smälter och att när jag väl fyllt år så är det ett helt år kvar :o
Sommar: Bra för att det är varmt, soligt, badbart väder och man har LOOOV, en annan sak är ju att tiden som återstår till min födelsedag minskar. Negativt är...inte mycket...kanske att hösten närmar sig.
Höst: Bra för att naturen är vacker, vintern närmar sig, precis som min födelsedag och julen. Negativt är det ofta så dåliga vädret.
Vinter: Bra är den attraktiva snön, skidåkningen, pulkafarande, julen och dess klappar m.m. Negativt: Svårare att cykla, ibland kan vädret vara kasst (när det inte snöar utan regnar) och min födelsedag känns så nära att den redan verkar ett år bort ;) .

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Är Ni beredda?

Nej. Som alla andra år kommer jag bli fullkomligt överraskad när kung Bore gör entré.
- Febrilt letande efter vinterdäcken
- Konstaterar att de är lika utslitna som förra året
- Snöskyffel? Vem i h*****e har ställt den där man inte hittar den?
- På med vinterdäcken... va? Är snön borta nu?

:e

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

PeW skrev:

Är Ni beredda?

Nej. Som alla andra år kommer jag bli fullkomligt överraskad när kung Bore gör entré.
- Febrilt letande efter vinterdäcken
- Konstaterar att de är lika utslitna som förra året
- Snöskyffel? Vem i h*****e har ställt den där man inte hittar den?
- På med vinterdäcken... va? Är snön borta nu?

:e

Verifieras! :e

Medlem sedan jan. 20021 122 inlägg

Lofberg skrev:

Så här va:
Vår: Bra för att jag fyller år då, naturen blir full av liv OCH den är full av skollov. Negativt är all slask som blir när snön smälter och att när jag väl fyllt år så är det ett helt år kvar :o
Sommar: Bra för att det är varmt, soligt, badbart väder och man har LOOOV, en annan sak är ju att tiden som återstår till min födelsedag minskar. Negativt är...inte mycket...kanske att hösten närmar sig.
Höst: Bra för att naturen är vacker, vintern närmar sig, precis som min födelsedag och julen. Negativt är det ofta så dåliga vädret.
Vinter: Bra är den attraktiva snön, skidåkningen, pulkafarande, julen och dess klappar m.m. Negativt: Svårare att cykla, ibland kan vädret vara kasst (när det inte snöar utan regnar) och min födelsedag känns så nära att den redan verkar ett år bort ;) .

Misstänker att någon tycker om saker med papper... ;)

Medlem sedan aug. 2003627 inlägg

Re: Är ni beredda på Vintern ?

Lasp skrev:

När vi var uppe i Dalarna förra helgen såg vi Blå (Dalahästblå) snöpinnar på vägen ut till Nusnäs!!! Finns det annat än Orange på andra ställen?

Jag har sett träpinnar... barkfärg :e
Det va iofs ute på landet hos fattilapparna...

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Japp. hojen är parkerad, körde ner den i dag, var lite småkyligt i "motorvägsfart".

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg

Re: Är ni beredda på Vintern ?

Lasp skrev:

Är ni beredda på Vintern ?

Nej! :x

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

Säger som Stoffe:

stoffe-2k skrev:

Vinter :q

Den här julhegen ska jag ialla fall INTE jobba som brevbärare (gjorde det förra året, finfint snökaos på Östermalm, fick släpa på kärran i halveterhög snö och uppförsbacke :x ) :e :birp

285 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
138 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
144 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
138 ms — ändringar (db)