jaha ja, vem bryr sig? :OO :e
http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?d=10&a=71639
Det var väl skoj för henne.. Fast-food är ju nästan lika coolt som IT-fusk! :e
20 svar · 462 visningar · startad av Bire
http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?d=10&a=71639
Det var väl skoj för henne.. Fast-food är ju nästan lika coolt som IT-fusk! :e
jaha ja, vem bryr sig? :OO :e
Vadårå? Shawn Fanning (Uppfann Napster) försörjer sig på att göra fula flashanimationer... :OO
Hon är nog riktigt nöjd med bilden som dom satt in på henne. :l
Web-Tor skrev:
Hon är nog riktigt nöjd med bilden som dom satt in på henne. :l
Ja, vilken läckerbit.. Ser ut som en dåligt stekt Schnitzare!
Från toppen till botten på några år.. Så går det om man inte kan hushålla med resurser, och absolut måste ha det bästa.. :l
m_soderlund skrev:
Från toppen till botten på några år.. Så går det om man inte kan hushålla med resurser, och absolut måste ha det bästa.. :l
Hmm..
"Så går det när man vill mer än man begriper & sen lyckas få finansiärer som går på bullshitet.."
Nu är vi mer närmare sanningen! ;)
Men är det botten att driva en egen kiosk?
m_soderlund skrev:
Från toppen till botten på några år..
Risken är stor att någon blåögd finansiär kommer att bli ledsen även denna gång.
I artikeln nämns att rörelsen bedrivs i arkitektritade lokaler. Sådana brukar kosta mer än vanliga gatuköksbaracker.
Bire: korrekt ;)
Theon: förvisso sant.. :)
Hm, bara jag som tycker det är tufft att hon vågar satsa på nya idéer istället för att bara sitta på kammaren och vara bitter över det som varit? Fram för fler initiativ!
För alla som lider av någon illusion om att boo.com var något annat än en fars, läs "Boo.com" av Gunnar Lindstedt.
http://www.bokus.com/cgi-bin/more_book_info.cgi?pt=search_result&ISBN=9176438546
Den har jag läst ca 4ggr!
Otroligt intressant bok.
Dessutom var det extra intressant att läsa om Patrik Hedelin eftersom han slog Europrekord i att samla in riskkapital.
Hmm..
"Så går det när man vill mer än man begriper & sen lyckas få finansiärer som går på bullshitet.."
Nu är vi mer närmare sanningen!
Det häftiga är att de lyckades med det, och det är sjukt hur satsans övervärderat bolaget blev innan starten....
För dem som inte läst boken, tipsar jag er att gå till närmaste pocket shop o köpa ett ex! ;)
Stackars Kajsa med tanke på artikeln :( Vilket liv.... :x
Det handlade heller inte bara om Boo.com, fanns enormt många andra företag som var lika övervärderade på den tiden. Det intressant var vad boo.com lyckades åstadkomma på så otroligt kort tid samt hur skickliga dom/Patrik var på att övertala finansiärerna att stoppa in mer pengar i bolaget. På femton månader växte dom till 430 medarbetare i sex länder.
Sen hur dom skötte pengarna är ju en helt annan story men den är minst lika intressant :D
Jag vet, ska läsa den senare när jag läst klart den bok jag läser nu... Ska bli intressant att se vilka skillnader det kommer bli på storyn när man får se den från 2 olika håll... :)
Aa precis, speciellt me tanke på hur mycket dom bråkade i slutändan. Jag fick intrycket av att Patrik Hedelin var den ärligaste av dom 3.
Jag med. Han framstod som en klok, rutinerad bankman, medans kajsa o ersn bara slösade med pengar och spenderade hälften av det bankerna investerade i kroglivet istället :s