Blir det fyrverkeri av rubbet eller får vi kanske se en prima rymdfärjesuppskjutning? Hur ser den ut?...edit/ rymdfärjan alltså!?
Den 15 oktober är det dags
42 svar · 1 140 visningar · startad av Johnny Rönnberg
Kineser verkar vara lite efterblivna... :r :OO
x(
LeonL skrev:
Kineser verkar vara lite efterblivna...
Hoppas VERKLIGEN du var ironisk vilket jag tror!
Re: x(
magnusfernstrom skrev:
LeonL skrev:
Kineser verkar vara lite efterblivna...
Hoppas VERKLIGEN du var ironisk vilket jag tror!
Det var ett skämt. Take it easy ;) Jag är ju själv en kines :o ;) :P
Nu känns det som om att jag har gjort något dumt :x :l
Re: Re: x(
LeonL skrev:
Nu känns det som om att jag har gjort något dumt :x :l
Vi kanske kan låta Kinas befolkning rösta om den saken? :p
Re: Den 15 oktober är det dags
Johnny Rönnberg skrev:
Kina kommer att skicka upp sin första bemannade rymdfärja den 15 oktober klockan 09:00 lokal tid. Uppskjutningen kommer att ske med en Long March 2F raket och sändas direkt i TV.
Läs mer på Astrowebb.
Vi är några som ser fram emot det här i krokarna.
Hoppas det går bra för Kineserna. :)
Jaha? Och vad kostar kalaset? Kunde inte de pengarna ha lagts på Kinas befolkning eller nått vettigare...
oelbal skrev:
Jaha? Och vad kostar kalaset? Kunde inte de pengarna ha lagts på Kinas befolkning eller nått vettigare...
Kinas befolkning? Är det ett mätbart värde? :p
Det skulle hursomhelst inte bli mer än 50 cent per skalle.... :e
Surfaren skrev:
oelbal skrev:
Det skulle hursomhelst inte bli mer än 50 cent per skalle.... :e
Hellre 50cent per skalle i Kina än X antal miljarder på att hitta 1 grön gubbe på mars.
Hur vet du att han är grön? Han kanske är turkos-orange? Han kanske inte är en "han" utan nåt annat kön som vi inte känner till. Förresten så är inte Mars nåt bra alls. Inte för tänderna iaf :P
Nu var det inte heller Mars som var målet för den där turen utan mer att cirkulera runt jorden, vilket kan vara en påfrestning även för en kines. :)
Ännu dummare att bara åka runt runt och aldrig komma fram :e :P
Jag hoppas då att uppskjutningen blir lyckad. Kineserna har ett intressant rymdprogramm för dom kommande 15 åren och det vore inte bra om det gick åt skogen för dom på en gång.
oelbal skrev:
Surfaren skrev:
oelbal skrev:
Det skulle hursomhelst inte bli mer än 50 cent per skalle.... :eHellre 50cent per skalle i Kina än X antal miljarder på att hitta 1 grön gubbe på mars.
För det första finns det inga gröna gubbar på Mars. På sin höjd finns det bakterier eller spår av bakterier. Men på det stora hela är det mer intressant att hitta liv på någon annan planet än Mars och jorden.
För det andra betyder det mycket för teknikutvecklingen och Kinas utveckling om man lyckas med att skicka upp en eller flera personer i rymden. För om vi inte hade åkt till månen och haft den teknikutvecklingen vi hade tack vare detta hade vi inte haft den tekniken som vi har idag.
För det första finns det inga gröna gubbar på Mars. På sin höjd finns det bakterier eller spår av bakterier. Men på det stora hela är det mer intressant att hitta liv på någon annan planet än Mars och jorden.
Om du nu mot all mänsklig förmodan tror att jag menade allvar med gröna gubbar på mars så tror du fel...
edit. stavfel
oelbal skrev:
Om du nu mot alla mänsklig förmodan tror att jag menade allvar med gröna gubbar på mars så tror du fel...
Jag tror ingenting.
Det "magiska" klockslaget 09:00 lokal tid är passerat. Nu kan en eller flera Kineser snurra runt jorden när som helst.
Johnny Rönnberg skrev:
Men på det stora hela är det mer intressant att hitta liv på någon annan planet än Mars och jorden.
Jag tycker det är rätt intressant att följa hurvida dom kommer hitta liv på jorden ;) :p