En femårig (!) buddhistmunk i det kinesiska Shaolintemplet har satt personligt rekord i armhävningar. Gossen klarade svindlande 3 600 hävningar på 20 minuter.
En femårig (!) buddhistmunk i det kinesiska Shaolintemplet har satt personligt rekord i armhävningar. Gossen klarade svindlande 3 600 hävningar på 20 minuter.
Bullshit. Värlsrekordet ligger på 3400-3900 på en timmekälla.
Ja? Do the math. Värlsrekordet är 3400-3900 armhävningar på en timme (beror på vilken källa man tittar på). Rekordet på en minut är drygt 130 st (källa). Att buddhistmunken skulle ha kunna hålla ett tempo på 180 armhävningar / minut under tjugo minuters tid är skitsnack.
Det är knappast det som vi kallar för armhävningar som han har gjort. Möjligen kan han ha rört lite på armarna 3600 gånger..
Fan Bire, du är ju grymt stark! Har du några träningstips till mig? Alltså, jag lyssnar på hårdrock och dricker jättemycket sprit men det verkar inte fungera. :( Vad gör jag för fel? Måste man äta pizza för att bli stark? - min idrottslärare säger att det inte är bra för kroppen. :/
258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25