Exakt...Som om hans filmkarriär är över nu. Då måste han bli kändis på nåt annat sätt! Vanligtvis brukar det vara så att skådespelarna spelar in några halv taskiga låtar och släpper ett album, Men Arnold valde att bli gubernör.
Så upplever jag det i alla fall!
Mvh Magnus Fernström
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inläggAtt Arnie "valde" att bli guvernör är väl lite fel ord, det var folket i Kalifornien som valde honom... och det kom ju inte precis som någon blixt från klar himmel, han har varit involverad i det republikanska partiet i ett bra jävla tag. Det känns ganska typiskt svenskt (även om jag avskyr det uttrycket) att tro att alla amerikaner är pantade våp som röstar på en person bara för att han råkar vara känd.
MIKAEL PERSBRANDT SOM STATSMINISTER!!!
SStevePMedlem sedan mars 2003772 inlägg Fan nu måste man flytta till Kalifornien!
Han har verkligen lyckats med ALLA sina mål. Mr universe, stor skådespelare och nu Guvernör. Ingen taskig karriär!
spango skrev:
Det känns ganska typiskt svenskt (även om jag avskyr det uttrycket) att tro att alla amerikaner är pantade våp som röstar på en person bara för att han råkar vara känd.
När jag menar att det är typsikt amerikanskt så anser jag inte att "Alla amerikaner är pantade våp". Det jag menar med det är att jag inte tror att de vet vad de ger sig in på.. Jag tror att eftersom det finns en del som kanske inte sätter in sig så mycket i den amerikanska politiken, så röstar denna del av befolkning istället på en person som sedan länge har varit en känd skådespelare; att det är som en stor lek för dem. Men det behöver ju nödvändigtvis inte vara så..
Kanske det är jag som är pantad :D
spango skrev:
Det känns ganska typiskt svenskt (även om jag avskyr det uttrycket) att tro att alla amerikaner är pantade våp som röstar på en person bara för att han råkar vara känd.
Jag vet väl kanske inte så mycket om amerikaner men jag tror ändå att en del blev lockade av hans "I'm gonna go and clean up in Sacramento"
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inläggSjälvklart har han fått en jävla massa gratis i lanseringen va sig själv, men många dumdryga/präktiga typer här i vårt kära faderland tycks tro att det är den enda anledningen till att han vann. Jag tvivlar mycket starkt på att han skulle vunnit om han ställt upp på demokraternas sida.
CcazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg Man ska inte glömma att han länge varit intresserad av politiken och även varit insatt i den tidigare, därför ser jag det inte som något konstigt att han ska bli guvernör, sen håller jag med om att det är typiskt amerikanskt men ändå ;)
EerreMedlem sedan maj 20001 215 inlägg Att han har varit skådespelare gör det lite svårare, i alla fall för mig, att ta honom på allvar. Men vad spelar det för roll? Han kan mycket säkert komma att bli en bra guvenör. :)
Däremot är jag bara lite allmänt skeptisk till röstdeltagandet, läste någonstans att det var runt 10 procent. Men det låter ju löjligt lågt. Nog har jag väl fel?
CcazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg Det som jag störde mig mest på var ändå det att han citerade sig själv med "I*ll be back!" i slutet av sitt tal inför väljarna...
MmwinMedlem sedan okt. 2001551 inlägg Synd att han inte kan bli president i USA eftersom han inte är infödd amerikanare, jag hade gärna sett honom som Bush's efterträdare. :e
CcascaMedlem sedan feb. 20005 891 inlägg Jag tycker synd om väljarna som måste välja mellan en inkompetent guvernör, kändisar och annat löst folk.
bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg
magnusfeldth skrev:
MIKAEL PERSBRANDT SOM STATSMINISTER!!!
JA! Då lär det bli liv i luckan!
LlergellMedlem sedan sep. 20001 943 inlägg ARNOLD ÄGER :e
hmm, ett antal mr olympia titlar, ett 50 tal filmer varav ett antal grymma, guvenör...
vad kommer härnäst ?
SurfarenMedlem sedan aug. 2003627 inläggHmm.... Eraser....
Kan nog vara lite svårt att ta honom på allvar. Men jag har inte diskat honom än :e
Gunvald som statsminister...? Inte dumt alls.... Då skulle det bli liv i luckan när Gudrun "glömt" betala skatten...
obelixMedlem sedan sep. 20028 900 inläggKanske ska ge honom en chans innan ni sågar honom :q
IIngridMedlem sedan dec. 19997 740 inlägg Jag tycker det var kul att en skådespelare vann...
Det händer ju inte alltför ofta. :)