webForumDet fria alternativet

Psykologi prov!!!!!!

Småprat

14 svar · 774 visningar · startad av crisse6

Medlem sedan dec. 20002 526 inlägg
Frågan#1

Heeeej!

Sitter här och försöker lära mig lite olika grejor, men fattar inte följande ord vad dom innebär, skulle någon vilja ge en förklaring till dessa ord(uttryck?):

fysiska miljön, den sociala miljön, det genetiska arvet, faktorer i den sociala miljön, samt fysiska, genetiska faktorer, psykiska funktioner, psykiska egenskaper!

Tackar så mycket!!!!

Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

Fysiska miljön = Din omgivning. T.ex. stolar, bord, tapeter, m.m.
Det genetiska arvet = DNA

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

det genetiska arvet

Precis vad jag nyss jobbat med i biologin...men bra på att förklara är jag ju inte :l

Men jag kan tro att det betyder: Att man ärver egenskaper från mor och fars gener...nåt sånt, men jag kan gissa att du var ute efter ett mer genomtänkt och advancerat svar!? ;) :OO

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Kort och gott kan man säga att det är dom faktorerna som formar dig till den människa du är ;)

okej... man tackar!!! resten av grejorna då????

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

psykiska egenskaper - smart/dum i huvudet, hög IQ/EQ...

Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

Antar:
Psykiska funktioner = Olika förmågor, t.ex. synskhet (?)

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Den sociala miljön handlar om allt som har att göra med människorna omkring dig. Vad de jobbar med, vilken utbildningsnivå de har, hur de beter sig, vilka förväntningar de har på dig.

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Nexus86 skrev:

Antar:

Detta kan vi nog lugnt utesluta. Övernaturliga fenomen har ingen plats i någon etablerad vetenskap.

UlfT skrev:

Nexus86 skrev:

Antar:

Detta kan vi nog lugnt utesluta. Övernaturliga fenomen har ingen plats i någon etablerad vetenskap.

]Fel, fast då heter det Parapsykologi, kommer inte ihåg vilket ställe, men det finns ett universitet eller högskola som sysslar med det här i Sverige, och det på en seriös nivå...

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

obelix skrev:

UlfT skrev:

Nexus86 skrev:

Antar:

Jupp, fast då heter det Parapsykologi, kommer inte ihåg vilket ställe, men det finns ett universitet eller högskola som sysslar med det, och det på en seriös nivå...

Oerhört svårt att hitta trovärdiga vetenskapliga bevis för antar jag. ;)

Lite OT...
Övernaturliga fenomen är intressant att läsa om, oavsett om man tex tror på healing, magi eller vad det nu må vara eller inte...

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

obelix skrev:

UlfT skrev:

Nexus86 skrev:

Antar:

]Fel, fast då heter det Parapsykologi, kommer inte ihåg vilket ställe, men det finns ett universitet eller högskola som sysslar med det här i Sverige, och det på en seriös nivå...

Parapsykologi är ingen etablerad vetenskap, och det faktum att det finns någon enstaka tomte i universitetsvärldens korridorer, betyder absolut ingenting för att ändra på den saken.

Medlem sedan okt. 2001670 inlägg

Hm.. lite OT nu eller?

Handlar inte tråden om att hjälpa killen med sina uttryck? ;)

Precis! :D

450 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
320 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)