Sitter här och försöker lära mig lite olika grejor, men fattar inte följande ord vad dom innebär, skulle någon vilja ge en förklaring till dessa ord(uttryck?):
fysiska miljön, den sociala miljön, det genetiska arvet, faktorer i den sociala miljön, samt fysiska, genetiska faktorer, psykiska funktioner, psykiska egenskaper!
Precis vad jag nyss jobbat med i biologin...men bra på att förklara är jag ju inte :l
Men jag kan tro att det betyder: Att man ärver egenskaper från mor och fars gener...nåt sånt, men jag kan gissa att du var ute efter ett mer genomtänkt och advancerat svar!? ;) :OO
Den sociala miljön handlar om allt som har att göra med människorna omkring dig. Vad de jobbar med, vilken utbildningsnivå de har, hur de beter sig, vilka förväntningar de har på dig.
Antar:
Psykiska funktioner = Olika förmågor, t.ex. synskhet (?)
Detta kan vi nog lugnt utesluta. Övernaturliga fenomen har ingen plats i någon etablerad vetenskap.
]Fel, fast då heter det Parapsykologi, kommer inte ihåg vilket ställe, men det finns ett universitet eller högskola som sysslar med det här i Sverige, och det på en seriös nivå...
Antar:
Detta kan vi nog lugnt utesluta. Övernaturliga fenomen har ingen plats i någon etablerad vetenskap.
Jupp, fast då heter det Parapsykologi, kommer inte ihåg vilket ställe, men det finns ett universitet eller högskola som sysslar med det, och det på en seriös nivå...
Oerhört svårt att hitta trovärdiga vetenskapliga bevis för antar jag. ;)
Antar:
]Fel, fast då heter det Parapsykologi, kommer inte ihåg vilket ställe, men det finns ett universitet eller högskola som sysslar med det här i Sverige, och det på en seriös nivå...
Parapsykologi är ingen etablerad vetenskap, och det faktum att det finns någon enstaka tomte i universitetsvärldens korridorer, betyder absolut ingenting för att ändra på den saken.