webForumDet fria alternativet

Tänk om alla var som jag...

Småprat

21 svar · 793 visningar · startad av Vide

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg
Frågan#1

... då skulle försäljningsföretagen vara glada.

Så fort jag får ett nyhetsbrev (CDON, discshop, musikbörsen o.s.v) så måste jag inhandla någonting. Igår fick jag av CDON och jag köpte direkt fem CD-skivor för dryga 650:-, får jag brev av Discshop så måste vanligtvis köpa för några hundra där också.

Men när jag får nyhetsbrev av Musikbörsen (säljer musikprylar), då blir det dyrt för plånkan, hittade ett digitalt trumset för c.a 15.000:- som jag är riktigt sugen på. Inte för att jag spelar så mycket trummor, men det skulle vara perfekt för min hemastudio.

Alltså, skulle alla vara som mig så skulle Sverige gå bra ekonomiskt, här sitter man inte på kulorn inte. ;)

Medlem sedan apr. 20003 174 inlägg

..du är inte ensam. :r

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Vide är en konsumtionshjälte :birp

Medlem sedan feb. 20003 257 inlägg

Själv brukar jag slänga sådana nyhetsbrev innan de hinner göra någon skada på mitt konto, oftast funkar det, oftast :OO

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

Re: Tänk om alla var som jag...

Vide skrev:

Så fort jag får ett nyhetsbrev (CDON, discshop, musikbörsen o.s.v) så måste jag inhandla någonting. Igår fick jag av CDON och jag köpte direkt fem CD-skivor för dryga 650:-, får jag brev av Discshop så måste vanligtvis köpa för några hundra där också.

Men när jag får nyhetsbrev av Musikbörsen (säljer musikprylar), då blir det dyrt för plånkan, hittade ett digitalt trumset för c.a 15.000:- som jag är riktigt sugen på. Inte för att jag spelar så mycket trummor, men det skulle vara perfekt för min hemastudio.

Alltså, skulle alla vara som mig så skulle Sverige gå bra ekonomiskt, här sitter man inte på kulorn inte. ;)

Usch.....

...är du en såndär....konsument? ;)

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Åååh, Vide, varför nämde du trummor?
Nu måste jag sätta mig och spela med mina pinnar till mina ben svullnar upp. :p :l ;) :D

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

Re: Re: Tänk om alla var som jag...

Ingrid skrev:

Vide skrev:

Usch.....

...är du en såndär....konsument? ;)

Ja för min del tror Vide är lite åt hållet shopoholic. :e
liksom jag ibland

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

JoakimE skrev:

Själv brukar jag slänga sådana nyhetsbrev innan de hinner göra någon skada på mitt konto, oftast funkar det, oftast :OO

They mostly come at night... mostly. ;)

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Jag köper ALDRIG nått jag sett reklam för..

Däremot köper jag oftast dyra prylar på rekommendation av andra, typ er & ofta! :e

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Konsumtion är bra för samhället! Go Vide! :D

Medlem sedan apr. 20012 266 inlägg

Tror det är dags att skicka ett nyhetsbrev till Vide, finnas pengar att tjäna :birp

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Du har inte lust att köpa en signerad papperstallrik...? Bara 150 spänn. Knappt använd.

Medlem sedan apr. 20003 174 inlägg

spango skrev:

Du har inte lust att köpa en signerad papperstallrik...? Bara 150 spänn. Knappt använd.

Jag tror du måste frambringa denna ack så heta och
umbärliga pryl på ett bättre sätt för att Vide ska nappa. ;)

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Den är *unik* och *signerad* och *numrerad* och *den enda i sitt slag*! Pryder varje hem var den än ställs, särskilt i papperskorgen ;)

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Vide, låt mig gissa, du röstar blått? ;)

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Jag bara väntar till dess att jag slipper studera, har lägenhet/villa (eller dylikt) och kan spendera pengarna lite som jag vill. :D

Theon skrev:

Vide är en konsumtionshjälte :birp

Tack!!! Komplemanger mottages alltid med en höjd öl :birp

spango skrev:

Den är *unik* och *signerad* och *numrerad* och *den enda i sitt slag*! Pryder varje hem var den än ställs, särskilt i papperskorgen ;)

Hmm... det slank förbi mitt spamfilter, alltså kommer jag inte köpa något. :e

oelbal skrev:

Vide, låt mig gissa, du röstar blått? ;)

Måste man rösta blått för att konsumera? Nä, jag har aldrig röstat blått. Däremot har jag köpt blått, jag har fått blodad tand för konsumtion, och som alla vet har jag blått blod i mina gälar. ;)

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg

Vide: Har du studio? Vad har du för grejer?

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

En dröm för mig, som är så pank så det hörs ett långt eko när jag släpper en slant i sparbössan :(

Rinaldo skrev:

Vide: Har du studio? Vad har du för grejer?

Studio och studio, jag har ett rum med en mass musikpryttlar... ;)

Gitarrer:
Ibanez S540QS
Ibanez Roadstar II Series
Peavey Predator
Takamine, aukustisk med elektronik
Alhambra? klassisk

Bas:
Fender Musicmaster

Keyboard:
Yamaha (kommer inte ihåg modellen)

Förstärkare:
Crate 40w rör
Marshall 2040 hybrid

Övrigt:
Några mickar och stativ
En Beringer-mixer
Diverse antal gitarrpedaler (inkl. Roland VG-88)

Nu har jag säkert glömt en massa roliga saker... men men. ;)

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)