webForumDet fria alternativet

Tummen upp!

Småprat

16 svar · 635 visningar · startad av Casima

Medlem sedan sep. 200322 inlägg
Frågan#1

Vill bara smyga in ett rejält tack till alla aktiva här! Har nu för femtioelfte gången på bara några veckor hittat svar på något jag undrade över och lärt mig ytterligare något om hur en dator utan vidhängande datoransvarig funkar (tycker verkligen att tillverkarna kunde skärpa sig och inkludera sådan vid nyförvärv - åtminstone mot kontant betalning ;) ).

Nog för att jag har klarat mig bra på jobbet - där finns ju vid behov en sån där ansvarig figur att tillgå. Men när man efter en skilsmässa slår på nyinköpta datorn i nya hemmet och inser att det var maken som hade koll på allt som gällde säkerhet, uppdateringar, installationer hit o dit, plötsliga skumma felmeddelanden (vem 17 är det som får betalt för att hitta på allihop?) osv är det bara att dra ett djupt andetag och sätta igång att lära sig. Då är ju wF och sökfunktionen rena guldgruvan! Än har jag inte lyckats skaffa mig ett tillräckligt originellt problem för att behöva fråga själv...

Ibland känner man sig som en fönstertittare :r - bara läser men bidrar inte. Därav detta inpass - berätta att det uppskattas kan jag ju åtminstone... :)

Så tack allihop, både för att ni delar med er av era kunskaper och för ett såvitt jag (efter en del luskande på nätet :h) kan bedöma ett ovanligt välskött forum med en trevlig ton som gör att man känner att den dag man inte hittar ett färdigt svar vågar man ställa en fråga också!

Höjer min kalla Carlsberg för er!
:bire

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Re: Tummen upp!

Casima skrev:

Vill bara smyga in ett rejält tack till alla aktiva här! Har nu för femtioelfte gången på bara några veckor hittat svar på något jag undrade över och lärt mig ytterligare något om hur en dator utan vidhängande datoransvarig funkar (tycker verkligen att tillverkarna kunde skärpa sig och inkludera sådan vid nyförvärv - åtminstone mot kontant betalning ;) ).

Nog för att jag har klarat mig bra på jobbet - där finns ju vid behov en sån där ansvarig figur att tillgå. Men när man efter en skilsmässa slår på nyinköpta datorn i nya hemmet och inser att det var maken som hade koll på allt som gällde säkerhet, uppdateringar, installationer hit o dit, plötsliga skumma felmeddelanden (vem 17 är det som får betalt för att hitta på allihop?) osv är det bara att dra ett djupt andetag och sätta igång att lära sig. Då är ju wF och sökfunktionen rena guldgruvan! Än har jag inte lyckats skaffa mig ett tillräckligt originellt problem för att behöva fråga själv...

Ibland känner man sig som en fönstertittare :r - bara läser men bidrar inte. Därav detta inpass - berätta att det uppskattas kan jag ju åtminstone... :)

Så tack allihop, både för att ni delar med er av era kunskaper och för ett såvitt jag (efter en del luskande på nätet :h) kan bedöma ett ovanligt välskött forum med en trevlig ton som gör att man känner att den dag man inte hittar ett färdigt svar vågar man ställa en fråga också!

Höjer min kalla Carlsberg för er!

Det är precis så här wF ska vara, utan bråk tjat och gnat.
Bara en massa vänligt sinnade människor som hjälper varandra! :f :)

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Trevligt :bire :)

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Casima skrev:

Med tanke på dina hittils 4 postade inlägg så är det jävligt bra gjort av oss ;) §jr
Dock kan du förstås ha använt sökfunktionen och då bör du gratulera dig själv på samma gång då det inte är vad svensson-nybörjaren gör. *vissel* §jr

Skämt å sido, håller med. God bless webForum. Amen.

/R Ser att du registrerade igår så då slänger jag in ett välkommen (tillbaka?) också :D

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Ibland känner man sig som en fönstertittare - bara läser men bidrar inte. Därav detta inpass - berätta att det uppskattas kan jag ju åtminstone...

Samma har ;) :birp

Medlem sedan sep. 200322 inlägg

bassebhu skrev:

Med tanke på dina hittils 4 postade inlägg så är det jävligt bra gjort av oss
Dock kan du förstås ha använt sökfunktionen och då bör du gratulera dig själv på samma gång då det inte är vad svensson-nybörjaren gör. *vissel*

Jo, jag säger ju det... ni är duktiga... ;) Men som sagt, än har jag inte haft något tillräckligt originellt problem för att behöva fråga själv! Men det kommer väl, min kära burk fixar nog det så småningom. :)

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Casima skrev:

Du nämner dom tre huvuddelar som strävas efter här, det känns som att vi lyckats. :D

Att du hade (antar att du druckit upp den nu) en Carlsberg i handen ger dig fina två extra plus i kanten. ;)

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Hjärtligt välkommen, hoppas du stannar och lär och ger!

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Det är såna inlägg som gör det så kul att kunna vara till hjälp emellanåt. :)

Medlem sedan aug. 20022 087 inlägg

:f :bire

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Så härligt att läsa! :bire :moose

r: Jag glömde! :o
Välkommen till webForum!

Medlem sedan mars 2003970 inlägg

caze skrev:

Casima skrev:

Ibland känner man sig som en fönstertittare - bara läser men bidrar inte. Därav detta inpass - berätta att det uppskattas kan jag ju åtminstone...

Samma här ;) :birp

Precis som mig då :birp

Casima, trevligt att du trivs och välkommen till wF!

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

wF in a nutshell

Medlem sedan dec. 20002 147 inlägg

Välkommen! och yeah! :D

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

. :bire

Medlem sedan apr. 20003 174 inlägg

Wee! :e :bire

273 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
145 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)