webForumDet fria alternativet

Snabb Hjälp! Blir bombaderad av SMS

Småprat

5 svar · 586 visningar · startad av Kristianstad

Medlem sedan dec. 2002841 inlägg
Frågan#1

http://www.eminder.nu/
Registrerade mig där precis och får hundratals SMS från dem där det står mina loginuppgifter.

Fortfarande får jag SMS. Flera SMS i sekunden!

Vad ska jag göra?

Kan jag bli av med pengar trots att jag inte själv skickat något SMS till dem?

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Jag vet inte hur du ska få stopp på meddelandena, vad har du för telefon? Hursomhelst så kan de mycket väl ta betalt för varje skickat SMS till dig.

Jag tycker du ska följa dessa instruktioner:

1. Tag ett djupt andetag
  2. Stäng av mobilen
  3. Pröva att maila detta företag och be de förklara sig.
  4. Om de inte svarar före 10.00 imorgon, ring detta nummer 08-783 17 00. Det leder till Almänna Reklamationsnämnden, och öppnar 10.00.

Lycka till...

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Eminder är en kostnadsfri tjänst som skickar information direkt till din mobiltelefon, via SMS.

Alltså kan det väl inte kosta nått...

Medlem sedan dec. 2002841 inlägg

Alltså kan det väl inte kosta nått...

Står inget i deras avtal heller. Jag är mycket noga innan jag blir medlem i tjänster...

Nu har det slutat för ett tag, det kommer 15 SMS lite då och då.

Tack för era svar!

Medlem sedan sep. 200350 inlägg

Blir det alldeles för många SMS så kommer din operatör att bli sur och stoppa alla inkommande. Typ Telia eller vad du nu har. Jag testade en tjänst en gång som gick ut på att så fort det kom ett datafax så skickades det ett sms till mig. Problemet var att datorn och faxen som skickade tyckte så mycket om varandra att dom stod och skickade fax till varandra en hel helg. Det blev med andra ord väldigt många SMS. Då stoppade Telia alla inkommande och försökte kräva mig på 200 spänn bara för att jag hade belastat deras telefonväxel! Betalningen gick dock att avstyra när jag tydligt gjorde klart att dom inte skulle få några pengar. Så passa dig för jobbiga SMS-tjänster...

Medlem sedan maj 20021 466 inlägg

Deras hemsida skrev:

Störningar 2003-09-23
Efter dagens strömavbrott har några av Eminder:s medlemmar fått ta emot en mängd upprepade SMS. Vi ber om ursäkt för det inträffade. Problemet är nu löst genom en omstart av systemet.

435 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
154 ms — deklarationer (db)
122 ms — hämta statistik (db)
158 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)