ah jag vet inte. då slutar den precis vid knäna. knälånga kjolar är inte min grej :/
Byxor>Kjol
33 svar · 1 148 visningar · startad av Sannah · sida 2 av 2
Frågan, av Sannah
Kan någon förklara hur man syr om ett par manchesterjeans till en kjol? :)
Läs frågan i sin helhet →Det verkar ju behändigt att sy, man kanske skulle testa någon gång......ELLER INTE! :bire
Re: Re: Byxor>Kjol
Rikard skrev:
Kjolar obetydligt bredare än en livrem går fetbort.
Äh gå och bada! :e
sy är kul, jag bara lnskar jag var bra på det också
Re: Re: Re: Byxor>Kjol
celia skrev:
Rikard skrev:
Will do. Men det förändrar inte min åsikt - kjolar obetydligt bredare än en livrem går fetbort.
Re: Re: Re: Re: Byxor>Kjol
Rikard skrev:
celia skrev:
Rikard skrev:
Will do. Men det förändrar inte min åsikt - kjolar obetydligt bredare än en livrem går fetbort.
Tillägg: Kallt bad!
Och vad skulle det göra för skillnad? :p
Inte i åsikt, men det kanske skulle göra att din omgivning kände sig säkrare ;)
marja skrev:
Åh, äntligen en kul fråga! :)
Hur lång vill du att kjolen ska vara?
Det här blir lite svårt men jag ska försöka:
Börja med att sprätta upp sömmen på insidan av benen.
Vill du ha en lite kortare kjol kan du klippa av den så kort du vill ha och sen använda tyget som blir över. Klipp det i en trekant, prova dig fram hur stor den ska vara (alltså hur snäv/vid kjolen ska bli), sen syr du fast trekanten, du behöver alltså en för framsidan och en för baksidan. Bra att sicksacka kanterna också, så det inte fransar sig. Sen fållar du kjolen, om du vill. Hoppas du förstod lite i alla fall. Vill du ha en hellång kjol måste du nog köpa ett tyg att göra "trekanter" av.Lycka till!!
Du tog munnen ur orden på mig. Precis vad jag hade tänkt skriva! :r :bire
Dock håller jag med om att den är på tok för lång. En kjol bör sluta strax innan den har börjat, och gärna i en kulör med alpha(opacity=3%).
Fint Sannah!! Bra gjort!!
Pojkar, pojkar det var ett himla klagande på att kjolen var för lång... Då tycker jag att ni själv ska ta på er en minikort kjol och gå ut, så får vi se hur länge ni står ut. Dels är det väldigt kallt och sen går det faktiskt inte att röra sig i så korta klädesplagg då man riskerar att visa för mycket om man lutar sig fel, sitter med benen fel och så vidare. Inte så kul. På sommaren däremot då är situationen annorlunda.
Fram för fler killar i kort-kort!! :e
marja skrev:
På sommaren däremot då är situationen annorlunda.
Visas det mindre bara för att det är sommar? :q :e ;)
marja skrev:
Då tycker jag att ni själv ska ta på er en minikort kjol och gå ut, så får vi se hur länge ni står ut.
Kan jag väl. Men jag lovar att du kommer att ångra dom orden när du ser resultatet. :e
marja skrev:
då man riskerar att visa för mycket om man lutar sig fel, sitter med benen fel och så vidare.
"för mycket"... :q §e
Sannah skrev:
ah jag vet inte. då slutar den precis vid knäna. knälånga kjolar är inte min grej :/
Nä. :e
marja skrev:
då man riskerar att visa för mycket om man lutar sig fel, sitter med benen fel och så vidare.
Jag tror inte att den del av sveriges befolkning som är män håller med dig... §e