webForumDet fria alternativet

Kopplade in sig på grannlägenhetens elmätare

Småprat

12 svar · 593 visningar · startad av kaj19

Medlem sedan feb. 2001378 inlägg
Frågan#1

BJÄSTA.
En man i Bjästa fick strömmen avslagen i sin lägenhet eftersom han inte betalade elräkningen. Detta problem löste han dock – genom att koppla in sig på grannlägenhetens mätare.
Mannen, som bor i ett hyreshus i Bjästa, hade inte betalat sin elräkning vilket medförde att elleverantören slog av strömmen i hans lägenhet.
Han lyckades dock koppla upp sig på grannlägenhetens mätare – en lägenhet som för tillfället står tom.
Elleverantören har nu upptäckt detta och därför polisanmält mannen för olovlig kraftavledning.

Hittade det här på Örnsköldsviks Allehandas hemsida. Snäll granne.

Medlem sedan sep. 20002 921 inlägg

Haha ;)

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

haha :e

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Jag hade planer på en inverterad sån där grej förut när jag hade nyckel som passade i kabeltv-skåpet i källaren.

Hade planer på att sända porrfilm från en video där så alla i huset enbart fick in det när de slog på teven! :e

Medlem sedan apr. 20003 174 inlägg

Min förra hyresvärds' son bodde i lägenheten bredvid min.
Jag undrade varför jag hade så höga elräkningar med enligt hyresvärden berodde det på den gamla spisen och det gamla kylskåpet, vilka snart skulle bytas ut..

Så en dag när han (sonen) spelade 120db på sin stereo kl 05:30 en söndagsmorgon, gick jag ut i trapphuset för att slå av huvudströmbrytaren till hans lägenhet.

Döm av min förvåning när ingenting hände då jag slog av den!
Testade då att slå av min huvudströmbrytare - blev knäpptyst i hela huset.

Jag flyttade därifrån bums, utan att behöva vänta ut uppsägningstiden.

Sicka idioter det finns.. :l

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Bire skrev:

Hade planer på att sända porrfilm från en video där så alla i huset enbart fick in det när de slog på teven! :e

Varför är jag inte förvånad? :e

@nders skrev:

Bire skrev:

Kan inte säga..

Medlem sedan sep. 20002 921 inlägg

Bire skrev:

Med dig själv i huvudrollen då? :moose

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

eureca skrev:

Med dig själv i huvudrollen då? :moose

Det utgår i alla fall jag ifrån. Det är nog så att Bire skrev fel, och egentligen menade detta:

Hade planer på att sända porrfilm från en videokamera där så alla i huset enbart fick in det när de slog på teven!

Så kan det ha varit, men eftersom det inte hände så lär ni inte få veta.. Somna om nu!

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Palle: du borde ha kontaktat någon utomstående.. Otroligt taskigt, och surt förvärvade slantar bortgivna till nån dum och elak husvärdsson. Usch! x(

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Fanns huvudströmbrytarna i trapphuset? Låter lite vanskligt... ;)

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

@nders skrev:

Bire skrev:

Hatar när någon snor mina repliker. x(

274 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
132 ms — ändringar (db)