VideMedlem sedan dec. 19998 577 inläggNu förstår jag faktiskt inte, man köper saker för att stilla sin shoppinghjärna, det är inte tiden man shoppat, det är antalet kronar man lagt ut, samt hur kul man kan ha för det man shoppat.
Har man t.ex köpt en leksaksbil för 500 kr, så är det självklart mer värd för mig än en leksaksbil för 200 kr. Det gör inte någon skillnad om det tog en halvtimme längre att köpa leksaksbilen för 200 kr.
Var det logiskt? Nä, trodde inte det heller...
FlashesMedlem sedan jan. 2003282 inlägg
Vide skrev:
Har man t.ex köpt en leksaksbil för 500 kr, så är det självklart mer värd för mig än en leksaksbil för 200 kr. Det gör inte någon skillnad om det tog en halvtimme längre att köpa leksaksbilen för 200 kr.
Stämmer precis :e
Letar aldrig i flera butiker, handlar direkt.
Tid är pengar
@ndersMedlem sedan juni 200032 967 inlägg
Flashes skrev:
Tid är pengar
Jepp, helt klart! Tid är faktiskt mer pengar än pengar är!
SSPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Jag är nog en kvinna, när det gäller shopping. :o
Jag menar inte att jag köper klänningar och smink, alltså...
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg(tid > pengar) = (pengar > pengar) alltså (tid * tid)
De där 10% vi lägger mer har vi ju redan fått genom att vi är män och därför tjänar mer! :p
Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inläggDet beror alldeles på vad man ska köpa samt hur mycket pengar man har (tänk på nu att jag bara har studiebidrag ;)). Har man tillräckligt mycket så går man till första bästa affär och köper det man ska ha, om inte kan man först kolla runt lite och se om de har samma sak på något annat ställe billigare.
PpimmeMedlem sedan sep. 20011 086 inlägg Det konstiga är att männen kommer upp i tider över 30 min om de nu vet vad de ska ha och inte behöver gå runt och kolla på en massa olika stället. :)
Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inläggDu vet, frugan släpar med dem. Det är därför de blir på dåligt humör efter 72 min. ;)
När jag ska handla nåt går jag till max 1 eller 2 affärer. Om jag då inte hittat det jag vill struntar jag i det hela och går hem.
Som exempel kan tas när jag för några månader sen skulle köpa en kostym att ha på ett bröllop. Jag gick till den affären jag visste hade det jag sökte, gick fram till närmaste kostym, provade den och köpte den. Total tid: några få minuter.