webForumDet fria alternativet

Äntligen, Aftonbladet!

Medier & press

29 svar · 665 visningar · startad av Dryden · sida 2 av 2

Frågan, av Dryden

Äntligen har Aftonbladet en artikel som faktiskt stämmer. :e ;) <http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,362543,00.html> Artikeln skrev: Undersökningen visar att män orkar shoppa 72 minuter i sträck innan de ger upp och blir stressade och på dåligt humör. Kvinnor kan köra på i 28 minuter till innan de vill ta en paus. Det bör ju tilläggas att vi män ger upp efter 72 minuter -

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Nu förstår jag faktiskt inte, man köper saker för att stilla sin shoppinghjärna, det är inte tiden man shoppat, det är antalet kronar man lagt ut, samt hur kul man kan ha för det man shoppat.

Har man t.ex köpt en leksaksbil för 500 kr, så är det självklart mer värd för mig än en leksaksbil för 200 kr. Det gör inte någon skillnad om det tog en halvtimme längre att köpa leksaksbilen för 200 kr.

Var det logiskt? Nä, trodde inte det heller...

Medlem sedan jan. 2003282 inlägg

Vide skrev:

Har man t.ex köpt en leksaksbil för 500 kr, så är det självklart mer värd för mig än en leksaksbil för 200 kr. Det gör inte någon skillnad om det tog en halvtimme längre att köpa leksaksbilen för 200 kr.

Stämmer precis :e

Letar aldrig i flera butiker, handlar direkt.
Tid är pengar

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Flashes skrev:

Tid är pengar

Jepp, helt klart! Tid är faktiskt mer pengar än pengar är!

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Jag är nog en kvinna, när det gäller shopping. :o

Jag menar inte att jag köper klänningar och smink, alltså...

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

(tid > pengar) = (pengar > pengar) alltså (tid * tid)

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

De där 10% vi lägger mer har vi ju redan fått genom att vi är män och därför tjänar mer! :p

Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

Det beror alldeles på vad man ska köpa samt hur mycket pengar man har (tänk på nu att jag bara har studiebidrag ;)). Har man tillräckligt mycket så går man till första bästa affär och köper det man ska ha, om inte kan man först kolla runt lite och se om de har samma sak på något annat ställe billigare.

Medlem sedan sep. 20011 086 inlägg

Det konstiga är att männen kommer upp i tider över 30 min om de nu vet vad de ska ha och inte behöver gå runt och kolla på en massa olika stället. :)

Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

Du vet, frugan släpar med dem. Det är därför de blir på dåligt humör efter 72 min. ;)

Medlem sedan dec. 20021 061 inlägg

När jag ska handla nåt går jag till max 1 eller 2 affärer. Om jag då inte hittat det jag vill struntar jag i det hela och går hem.

Som exempel kan tas när jag för några månader sen skulle köpa en kostym att ha på ett bröllop. Jag gick till den affären jag visste hade det jag sökte, gick fram till närmaste kostym, provade den och köpte den. Total tid: några få minuter.

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)