För er som undrar om Axel verkligen gör nåt kul i Jönköping kan jag meddela att idag har jag varit ute med segelflygplan. Tre loopar och ett par åttor hann jag med, dessutom fick jag styra planet lite själv och så. Bilder kommer förhoppningsvis senare när jag snackat med datakillen här. ;)
Några av mina flygfoton är tagna under två av mina motorseglarturer över trakterna kring Vänersborg i somars. Polaren har certet så vi stack upp på en kvällstur den 14:e juli och en morgontur den 16:e juli. Fantastiskt! :D
Inte lika fritt som segelflyg men å andra sidan så kan man ta sig lite var som helst utan att vara beroende av vindar och bogserplan. ;)
Hur som helst, riktigt kul att vara uppe och räkna med att det blir fler gånger. :bire
En Flygfilm har dykt upp på Internet. Vänstertecknad finns med i bild vid istigning av planet samt urstigning. Jag ser lite sådär allmänt borta ut. :D Weeeeeeeeeee!
hej jag är femton år och tar segelflygcert i karlstad. Jag har fluguit 24 flygningar och har Gjort två EK-flygningar(ensam flygningar) jag är nog färdig till maj, juni!
Jag flög en gång med i ett UL-plan som var av samma storlek som det på bilden. Men man hade ingen korg under sig. Bara fritt fall under stolen. Helt klart en upplevelse. Man känner verkligen att man flyger på riktigt. Kan rekommenderas. Man får dock vara försiktig så man inte tappar något i fartvinden. Då kan föremålet åka in i propellern, vilken då förstörs.
266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2