webForumDet fria alternativet

Segelflyg

Småprat

10 svar · 673 visningar · startad av Axel

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg
Frågan#1

För er som undrar om Axel verkligen gör nåt kul i Jönköping kan jag meddela att idag har jag varit ute med segelflygplan. Tre loopar och ett par åttor hann jag med, dessutom fick jag styra planet lite själv och så. Bilder kommer förhoppningsvis senare när jag snackat med datakillen här. ;)

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

Weeeee!! Damn va tufft! :birp Jag vill också!

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Några av mina flygfoton är tagna under två av mina motorseglarturer över trakterna kring Vänersborg i somars. Polaren har certet så vi stack upp på en kvällstur den 14:e juli och en morgontur den 16:e juli. Fantastiskt! :D
Inte lika fritt som segelflyg men å andra sidan så kan man ta sig lite var som helst utan att vara beroende av vindar och bogserplan. ;)

Hur som helst, riktigt kul att vara uppe och räkna med att det blir fler gånger. :bire

Medlem sedan okt. 20013 217 inlägg

Jag håller på att ta segelcert.... Landingen kan jag göra i stort sett själv men bogseringen är lite marigare.... :-)

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg

Kul för er. Det är grymt att flyga segel. Sån jäkla känsla av frihet :D
Tråkigt att jag inte får vara med och flyga nåt mer efter min farsa störta

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Rinaldo skrev:

Tråkigt att jag inte får vara med och flyga nåt mer efter min farsa störta

:o :l

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

En Flygfilm har dykt upp på Internet. Vänstertecknad finns med i bild vid istigning av planet samt urstigning. Jag ser lite sådär allmänt borta ut. :D Weeeeeeeeeee!

Medlem sedan nov. 20021 222 inlägg

hej jag är femton år och tar segelflygcert i karlstad. Jag har fluguit 24 flygningar och har Gjort två EK-flygningar(ensam flygningar) jag är nog färdig till maj, juni!

SEGELFLYGNING ÄR SÅ ROLIGT!

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Soft! :D Lite för högt upp för min del :e

Medlem sedan nov. 20021 222 inlägg

hehe, men man får ingen svindel i segelflygplan, testa någon gång skitroligt!

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

joel_joel88 skrev:

hehe, men man får ingen svindel i segelflygplan, testa någon gång skitroligt!

Däremot kan jag tänka mig att folk med anlag för svindel, skulle få det i ett ultralätt flygplan: http://www.pilots.nu/atlantic-milton.html

Jag flög en gång med i ett UL-plan som var av samma storlek som det på bilden. Men man hade ingen korg under sig. Bara fritt fall under stolen. Helt klart en upplevelse. Man känner verkligen att man flyger på riktigt. Kan rekommenderas. Man får dock vara försiktig så man inte tappar något i fartvinden. Då kan föremålet åka in i propellern, vilken då förstörs.

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)