webForumDet fria alternativet

sista minuten resa

Resor

4 svar · 297 visningar · startad av dude

Medlem sedan aug. 2002386 inlägg
Frågan#1

hello,
jag har aldrig riktigt rest förut men hade tänkt mej att sticka till grekland på typ torsdag... men hur funkar det med sista minuten resor, är det bara att sticka till flygplatsen och hoppas på det bästa, eller kan man kolla upp sånt hemma på internet???
när man köper sista minuten resa, är det tur och retur då eller?

nån som har koll på sånt här!?!

tilläggas kan att jag vill flyga från Köpenhamn...

Medlem sedan aug. 20022 436 inlägg

Man kan boka på nätet. Ja det är tur och retur. Men ibland är det endast flygresa (du ser vilket).
Sen är det alltid ospeciferade hotell, du vet aldrig vad du hamnar med andra ord. Det brukar man få reda på när man landar i landet, i ditt fall Grekland.

Medlem sedan feb. 2003531 inlägg

Jag skulle åkte på sista minuten till Grekland i somras, en resa som hittade på nätet, om man ska åka inom en vecka (som du ska) så måste man ringa in till resebolagen och beställa. Där fick jag veta att det blev billigare om jag bodde på ett speciellt hotell, men jag antar att det var ett specialerbjudande.
Det är en väldigt liten chans att du får en biljett om du åker till flygplatsen och väntar, men jag vet inte hur du ska gå tillväga om du vill åka från Köpenhamn, jag tror att inga svenska resebolag har sista minuten-resor därifrån.

Medlem sedan aug. 2002386 inlägg

grejjen är att mina kompisar ska dit och öluffa i tre veckor, men eftersom jag fortfarande är kvar på gymnasiet så kan jag inte hänga på så länge... utan tänkte endast följa med en vecka... fast detta gör ju att jag inte behöver något hotell, endast flyg.

nån bra hemsida där man kan söka sista minuten resor??

Medlem sedan aug. 20022 436 inlägg
266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)