:birp :bire §e :moose
Går man in på SAP:s hemsida, så finns där ett frågeformulär där man kan sända in sina frågor till SAP, och på ett ögonblick får man ett automatgenererat svar.
-
Jag frågar: "Vad tycker ni om skattefusk?"
Svaret blir: "För att långsiktigt främja välfärd och arbete vill vi att Sverige ska bli medlem i eurosamarbetet. Läs mer här brevid om vår inställning till euron och EMU." -
Jag frågar: "Är ni drogliberaler?"
Svaret blir: "För att långsiktigt främja välfärd och arbete vill vi att Sverige ska bli medlem i eurosamarbetet. Läs mer här brevid om vår inställning till euron och EMU." -
Jag frågar: "Är Göran Persson en bra företrädare för SAP?"
Svaret blir: "Vårda ditt språk och ställ en fråga om politik i stället!" :birp -
Jag frågar: "Vad betyder ordet demokrati för er som socialdemokratiska politiker?"
Svaret blev: "Kultur är en dynamisk kraft för hela samhällsutvecklingen som ger människor möjlighet att växa och vidga sina perspektiv. Den frigör även människors tankar och skapande förmåga. En fri och obunden kultur är viktig för både välfärd och tillväxt." :birp :birp -
Jag frågar: "SSU, är det något att bli medlem i?"
Svaret blev: "Läs mer om vad vi tycker om emu här bredvid." -
Jag frågar: Är gröt gott?"
Svaret blev: "Samtal är socialdemokraternas medlemstidning." :birp -
Jag frågar: "Jesus lever?"
Svaret blev: "Här kan du läsa vad vi tycker om rasism."
Det är alltid roligt när man försöker att uttnyttja den nya tekniken, för att ge svar på intressanta samhällsfrågor. ;)
Diggar svaret på fråga tre, fyra och sex... :birp :birp
...men blir ledsen över svaret på fråga sju. :l :x