webForumDet fria alternativet

Inför spörapp!!!

Politik & samhälle

40 svar · 1 330 visningar · startad av aleborg · sida 2 av 3

Frågan, av aleborg

Tycker vi borde införa spörapp i Sverige! Iaf på skadegörelse, stöld mm Kom hem, stälde min "nya" bil på parkeringen, kom ut 2 minuter senare, låskolven borta på förarsidan och försök till att få bort den på passagerar sidan! Om jag fick tag i dom jävlarna så skulle jag piska dom personligen... x( x( x(

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Gratis käppar åt folket! x(

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

PeW skrev:

Hmm... kanske skulle börja sälja basebollträn? Verkar finnas en viss potential i den branschen.. :e

Jag svarvar, du säljer :birp

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

mrblonde skrev:

Öga för öga tand för tand, då blir hela världen blind.

Och tandlös :e

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg

Var inte den ganska så nyköpt :q

Medlem sedan jan. 20013 341 inlägg

2 veckor sen...

Trist värre! :x

Det är inte så att du skrivit den på firman, och kan dra nytta av detta på något vis?

Nix, privat, det kostar för mycket i förmånsvärde att skriva den på företaget!

Synd! Finns inget alternativ då än att slanta? Trist, värre som sagt! :(

Medlem sedan aug. 2003627 inlägg

Skottpengar ska det va på folk som vägrar lära sig rätt och fel, mitt och ditt.

Tror jag läste nånstans att ryssarna sålde ut gamla pansarvagnar, i lösvikt... Några tio tusen per ton...

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Lägg ett bud på en T-55 och se vad som händer. ;)
Nej, men allvarligt, jävla svin!

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

Jag skulle inta bara piska dom §e

IGEN!!!!!!!!!! x( x( x(
Nu stod bilen i garaget med rattkrycka och inte en stöldbegärlig pryl i bilen x(

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Jag lider med dig.
Var bara glad att det inte händer inför dina ögon så att du gör något du skulle vilja göra.
Skylt jag såg i en affär idag:
"Alla delar av en brottsling överlämnas alltid till polisen"

Medlem sedan sep. 2001649 inlägg

mm ofta är det för liten risk att åka fast och för klena straff.

såg ett program på tv och då var det en ung invandrarkille som snodde saker som intervjuades och sa att han visste att han kunde åka fast, men var beredd att ta sitt straff. Precis som om han skulle ha gjort rätt för sig för allt han förstört bara genom att sitta någon månad i fängelse!

En radikal tanke är att om man döms upprepade gånger skulle rösträtten dras in. Kan man inte följa de lagar som finns och gör saker som skadar andra, har man inte visat sig mogen att vara med och bestämma hur det ska styras.

Dessutom borde man tvingas jobba riktigt hårt i fängelse, tex tvätta kläder, sortera sopor etc så att fängelsevården åtminstone kunde betala sig själv och gärna generera lite vinst som skulle gå till staten.

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Lasp skrev:

Var bara glad att det inte händer inför dina ögon så att du gör något du skulle vilja göra.

Om det nu verkligen skulle hända framför ögonen på en, kan man göra som här: http://www.redcoat.net/pics/likeashot.jpg

Löser problemet utan verklig blodspillan. :)

Medlem sedan sep. 2001649 inlägg

UlfT skrev:

Lasp skrev:

Om det nu verkligen skulle hända framför ögonen på en, kan man göra som här: http://www.redcoat.net/pics/likeashot.jpg

Löser problemet utan verklig blodspillan. :)

:i

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

UlfT skrev:

http://www.redcoat.net/pics/likeashot.jpg

Den där läggs på minnet! :e
Ska använda den nästa gång de har race på raksträckorna här utanför lägenheten, då polisen brukar säga att de inte har resurser. :i §jr

Medlem sedan aug. 20003 575 inlägg

Egentligen finns det ju värre brott att bli mer upprörd över :P

Medlem sedan jan. 20011 213 inlägg

Kan bara instämma... kölhalning och stening borde införas som straff på dessa jävla idioter.

Var uppe i Gävle med min 4 veckor gamla bil och besökte flickvännen, när jag kom ut på morgonen har de pangat höger framruta och framdörr, snott instruktionsboken till bilen samt en cd-väska med 30 cdskivor i... de flesta brända kopior men ändå..

Man får väl vara glad att det inte var nån pundare som hade satt sig och skitit i bilen eller nått sånt bara...

Polisen bara konstaterade att det hade vart ett inbrott till på den parkeringen... :( Jag menar, om de vet att parkeringen är extra utsatt för inbrott så tycker man de borde ha den under uppsikt... blir så jävla less på snuten i sverige alltså...

Självrisk på 2500 SEK och en tågresa tillbaka till Oslo samt utan bil i 10 dar blev resultatet av det... Även om Citroen försäkring var bra, så vill man ju helst undvika att behöva deras hjälp..

Spöstraff och pungslag var ordet ja..

//G8

Har beställt tid för montering av godkänt larm, då slipper man självrisken iaf, 3788:- :(

295 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
160 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
152 ms — ändringar (db)