webForumDet fria alternativet

Lista på distributörer

Företagande

9 svar · 306 visningar · startad av Eclipse

Medlem sedan juli 20003 825 inlägg
Frågan#1

Var hittar jag en lista av distrubutörer?

Om man hade tänkt att sälja varor kan man ju inte lika gärna gå in i en affär och fråga var deras varor kommer från. Det är ju givet att man inte säger det!

Men hur får man kontakt med distrubutörer??

Kontakter... visst... tjena mittbena, det måste ju finnas alternativ till det! Även distrubutörerna måste väl vara intresserade av att knuta fler kontakter...

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

vilken bransch talar vi om? Dessutom är det inte alls ovanligt att de säger var de köper ifrån. Gå in i tio butiker så får du säkert några svar. Men linda in frågan i något smart resonemang, t ex fråga efter en vara som du vet inte finns i lager, låtsas om som om du verkligen behöver den nu och fråga vart de köper ifrån.

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Har för mig att vi har ett register på jobbet över olika brancher, med tillverkare, distributörer mm.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Gula sidorna är väl inte helt fel?

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

Är det bara för mig alla åäö ser helt vidriga ut i första inlägget? :q

r: Stavfel

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

aasah skrev:

År det bara för mig alla åäö ser helt vidriga ut i första inlägget? :q

Nej, det är så för mig med. Det brukar bero på att Mac- eller PC-användare har fel teckentabell i sin dator. Vem som är skurken är en diskussionssak, om jag förstått saken rätt. ;)

Jag kör Dell... och Netscape. Jag uppgraderade precis till Win 2000 SP4 och det kanske gör skillnad?? Jag hade SP 1 tidigare (tror jag).

he.... så fel jag hade! ;-)

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

bewern skrev:

aasah skrev:

År det bara för mig alla åäö ser helt vidriga ut i första inlägget? :q

Nej, det är så för mig med. Det brukar bero på att Mac- eller PC-användare har fel teckentabell i sin dator. Vem som är skurken är en diskussionssak, om jag förstått saken rätt. ;)

:e  :D 

Tack för förklaringen!

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

roligt förstainlägg iaf :birp

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)