webForumDet fria alternativet

Nya tag mot rökare...

Politik & samhälle

6 svar · 289 visningar · startad av obelix

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg
Frågan#1

Dom borde kombinera detta med obligatoriska studiebesök för grundskoleelever på en lungklinik, samt visa dom skillnaden på lungorna hos rökare och icke rökare (på riktiga lungor, inga bilder)...

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

Låter som en bra idé :)

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

Är nog effektivt.

Skulle man inte kunna sätta varningstext på livet? Garanterat 100% dödlighet... :)

fiddler skrev:

Är nog effektivt.

Skulle man inte kunna sätta varningstext på livet? Garanterat 100% dödlighet... :)

Tja, vi föds...
Sedan så är vi ju döende, så du lite rätt iaf... :e

Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg

Det kan väl förhoppningsvis avskräcka dom yngre (under 18...) från att börja röka, men jag vet inte om det är något bättre argument med bilder än dom argument som redan finns.

För mig kvittar det om jag får se döda/döende lungor på mina cigarettpaket. Jag får väl se det hela som en upplysning om hur mina egna lungór kan tänkas se ut eller kommer att se ut.

Engine^ skrev:

Det kan väl förhoppningsvis avskräcka dom yngre (under 18...) från att börja röka, men jag vet inte om det är något bättre argument med bilder än dom argument som redan finns.

För mig kvittar det om jag får se döda/döende lungor på mina cigarettpaket. Jag får väl se det hela som en upplysning om hur mina egna lungór kan tänkas se ut eller kommer att se ut.

Dom äldre pappskallarna :moose är nog en smula avtrubbade :p

Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg

Oh ja :)

300 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
164 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
133 ms — ändringar (db)