webForumDet fria alternativet

Tips på hotell och områden i London?

Resor

7 svar · 569 visningar · startad av Athena

Medlem sedan mars 200380 inlägg
Frågan#1

Ska boka en resa snart till London och är i stort behov av tips på var man lämpligen ska bo. Skulle gärna bo på något mysigt pensionat som inte är så dyrt, men rent. Några tips? Några tips på vilka områden man ska bo på så man har nära till tunnelbana och centrum? Tar tacksamt emot tips på vad man kan göra i London, utöver det vanliga?

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

The London Dungeon ska du absolut inte missa! Miljöer av det gamla London, uppblandat med lite elakheter - jag vart dömd till döden för att jag hade skägg... :e
Finns vid London Bridge Station längs Northern/Jubilee i tunnelbanan.

Medlem sedan mars 2000542 inlägg

Pröva Ramada Jarvis Hyde park, ring upp och boka och säg att du vill ha "teletext rate" då ska du få ett rum för 34£ tror jag, billigare än så blir det inte.

Medlem sedan apr. 20003 174 inlägg

- High Street Kensington Hostel
- £15 /natt

Mysigt, rent och bra placerat, centralt på High Street Kensington, där man har nära till allt och lite till.
Det kan hända att man får dela rum med andra om man åker ensam..

Vill man bo bra utan onödig lyx så kan jag rekommendera detta, vi stortrivdes iaf. :)

Tack för era tips! Är det någon som känner till området Bayswater? Det verkar finnas många hotell där...

Någon som känner till detta billiga hotell?
PARK
81 PORTWAY
STRATFORD
LONDON E15 3QJ
GREAT BRITAIN

Medlem sedan dec. 20002 147 inlägg

svenska sjömanskyrkan är bra.

Medlem sedan feb. 2003531 inlägg

Athena skrev:

Tack för era tips! Är det någon som känner till området Bayswater? Det verkar finnas många hotell där...

Jag har bott på hotell i Bayswater, det är ett helt ok område. Det är ingen slum men ingen lyx heller. Det finns många ganska bra hotell där som inte är dyra.

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)