Vi har fått i skolan en uppgift att göra en tidningsartikel som propagerar för den ena sidan i EMU-valet. Jag har gjort min klar nu och undrar var ni tycker?
En del språkfel i texten. Det väl knappast en stor "chans" att arbetslösheten skulle öka? Nej-sidan anser snarare att det är en stor "risk" att arbetslösheten ökar. ;)
För i övrigt finns det en del faktafel men dom tänker jag inte ge mig in på eftersom tråden då kommer utvecklas till en debattråd.
Jättebra. Det där hade jagt inte tänkt på. Sedan angående faktafel så ka jag hålla med dig. Jag har fått informationen från vänsterpartiet och andra partier. Deras information är självklart förvrängd så att det ska låta bättre mot EMU, sedan är det mycket spekulationer.
Du får jättegärna delge fler språkfel. Det är jättebra att du berättar dem för mig =)
"Vem skulle åka ända ner till..." - ett frågetecken skulle passa jättebra i slutet av den meningen.
"Viseversa" - Viceversa
Sen var det en del meningsbyggnader som kan förbättras. Lite trött trots att kvällen är ung så jag orkar nog inte riktigt fördjupa mig där. Mitt tips är att läsa texten högt för dig själv så blir det nog bra.
Nu har jag gått rakt emot mina principer och därmed förbättrat Nej-propagandan. :o ;)
Nåja...
Tack, tack, tack! Jättebra att du hjälper mig med Nej-propagandan. Om jag ska vara ärlig så går jag också emot mina principer eftersom jag är för men eftersom vi ska skriva en artikel som är motsatsen till vad vi själva står för så fick det bli Nej.
Att det förekommer en hel del språkfel har ju påpekats, dessutom måste du arbeta med avstavningar och spalterna mera.
Sen skämmer myntets utseende/upplösning(kan iofs bero på gif-formatet) artikeln och din "inklistring" funkar inte. Om du använder Indesign/Photoshop kan du klippa ut banorna och låta texten flöda runt, dvs istället för att myntet är en fyrkantigt bild, så blir den rund - kolla i manualen lr på Adobes sidor.
Du blandar typsnitt, signaturens funkar inte alls i sammanhanget tycker jag.
Allt ovan sagt då jag presumerar att det inte enbart var texten du ville ha kommenterad?
(Och sen är ju själva innehållet helt uppåt väggarna... ;) )
Tack, tack, tack! Mycket bra svar! Sedan att argumenten är dåliga vet jag. Detta skall vara en propagandatexten och informationen har jag tait från vänsterpartiet och andra partier. Jag är själv för ett ja så jag håller självklart med er om att mycket är bullshit fast sanningshalten betygssätts inte och det är jag glad över =).