fan, vilken schysst deal. synd att man är för ung för att få rösta.
Rösta och få en korv?
65 svar · 1 791 visningar · startad av Quid · sida 2 av 4
Frågan, av Quid
På röstsedlarna som skickades ut nu i veckan så finns det ett antal bilder som visar hur det går till när man röstar. På den sista bilden ser man den röstande komma ut ur vallokalen med en korv i handen. Innebär det att man kommer att få en korv när man har röstat, eller är det falsk marknadsföring?
Läs frågan i sin helhet →Om man inte får någon korv, så tror jag inte att jag vill rösta.
Quid skrev:
Om vi skippar EMU-debatten och håller oss till valsedelns utlovande om korv så är jag nöjd, varför har man ens med en bild på en korvätante röstare om man inte får korv? :)
Man ska självfallet intaga en medhavd korv :i
Rodan skrev:
jag har inget röstkort, för att politkerna tror att vi unga inte bryr oss om våran framtid och vi vill leva med Euron eller kronan..
NEJ till Euron!
... och därför tycker du att Euron är inget att ha.... =)
PeW skrev:
Quid skrev:
Om vi skippar EMU-debatten och håller oss till valsedelns utlovande om korv så är jag nöjd, varför har man ens med en bild på en korvätante röstare om man inte får korv? :)
Oh, är det okej med medhavt? Sweet! :e
:stefan: skrev:
PeW skrev:
Quid skrev:
Oh, är det okej med medhavt? Sweet! :e
Jag tror att bilden på en korvätande människa är en symbol över att det går så snabbt att rösta så att man inte hinner ens ta en tugga på korven... eller? ;)
Re: Rösta och få en korv?
Quid skrev:
På röstsedlarna som skickades ut nu i veckan så finns det ett antal bilder som visar hur det går till när man röstar. På den sista bilden ser man den röstande komma ut ur vallokalen med en korv i handen.
Innebär det att man kommer att få en korv när man har röstat, eller är det falsk marknadsföring?
Jag har också noterat detta vallöfte!!! Är det för att locka fler att rösta, tro? :q :p
hypatia skrev:
Om man inte får någon korv, så tror jag inte att jag vill rösta.
Ingen korv, ingen röst...
Är det bara folk som heter Valdemar som får rösta :q
Valdemar har namnsdag när jag fyller år - close enough? :e
Jag har varit i Valdemarsvik, räknas det? :e
Jag väntar bara på Aftonbladets artikel om familjen som gick till röstlokalen och förväntade sig en korv var och sedan blev otroligt besvikna när ingen korv stod att finna. Naturligtvis med en stor fin bild på familjen när de står och ser ledsna ut och visar upp bilden på Valdemar för kameran, "Urdåligt, Valmyndigheten!". ;)
Schysst att det finns en kiosk i skolan som säljer korv på söndagar.
Mr. N. skrev:
Jag väntar bara på Aftonbladets artikel om familjen som gick till röstlokalen och förväntade sig en korv var och sedan blev otroligt besvikna när ingen korv stod att finna. Naturligtvis med en stor fin bild på familjen när de står och ser ledsna ut och visar upp bilden på Valdemar för kameran, "Urdåligt, Valmyndigheten!". ;)
Hahaha!!! :e
Det kommer med all säkerhet att vara en sådan artikel den 15:e september.
Typ, "VALMYNDIGHETENS KORVFUSK - AFTONBLADET HAR HELA LISTAN" och sen listar de alla vallokaler där det inte bjöds på korv.
spango skrev:
Typ, "VALMYNDIGHETENS KORVFUSK - AFTONBLADET HAR HELA LISTAN" och sen listar de alla vallokaler där det inte bjöds på korv.
Precis, haha. Man skulle faktiskt inte bli förvånad. :)
Ja-sidan borde verkligen servera korv, så att de kan ta del av ketchup-effekten....
emission skrev:
Ja-sidan borde verkligen servera korv, så att de kan ta del av ketchup-effekten....
Oooouuuhhh. :p
Jag frågade hur många som skämtat om korven. Men ingen hade tagit upp det just då.
Lasp skrev:
Jag frågade hur många som skämtat om korven. Men ingen hade tagit upp det just då.
Det är väl inte så många som är i stämning för att bry sig om korven ännu... Men om inget speciellt hänt den 10/9 hade de kanske fått äta upp korven i betydligt större utsträkning gissar jag....