webForumDet fria alternativet

Snus eller synt

Småprat

46 svar · 1 033 visningar · startad av Rinaldo

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg
Frågan#1

Min mor har just kommit med ett förslag.

1. Slutar du snusa får jag synten jag har tänkt köpa, värde ca 5000pix + betalt körkort + nya högtalare.
2. Slutar jag inte får jag ingeting.

Nu frågar ja alla snusare(!) ;) är det värt det?

Och om ja sen ska sluta, ska jag sluta nu eller efter att stocken är slut?

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

kalrt värt det, snusa e ändå skit, dessutom komemr du spara pengar sen också ju ;)

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Jag slutade snusa och fick ADSL, det var värt ;)

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Även om jag bara snusar sporadiskt säger jag nog att ja, för helvete. Körkort är inte billigt, och om du sedan lägger på en synt och några narriga loudspeakers är det en grym deal du gar fått :)

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Okkido skrev:

Jag slutade snusa och fick ADSL, det var värt ;)

Men sen började du igen, kanske ska göra samma igen? ;)

Nej men sluta snusa. Skadar din kropp och kostar pengar, helt onödigt, bättre att få grejerna. :)

Medlem sedan sep. 20021 655 inlägg

Sluta snusa.
Jag har själv lagt av för att kunna gå upp i vikt (låter det dumt? :)). På högstadiet var det häftigt att man kunde ta en snus istället för att stilla hungern med en negerbolle, men nu behöver jag lägga på mig lite, så då är det bara skit om jag känner mig mer mätt än vad jag är.

Jag fick inget i utbyte mot att sluta snusa. Den snus jag hade kvar (en och en halv stock) sålde jag till en kompis, och pengarna fick mamma - det är ändå hon som har betalt de senaste stockarna :)

Hade jag fått ett så schyst erbjudande hade jag lagt av direkt. Följ mitt exempel och sälj den snus du har kvar.

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Synt! Stoppa dynga innanför läppen... tssss, nej, en synt ska du ha! (Körkort är ju trevligt det med.)

*Suck* Varför har man inte en massa laster som man kan bli av med för att få saker? :OO
Jag vill ha en synt för att jag aldrig börjat snusa istället.

Medlem sedan apr. 20003 174 inlägg

Men ursh så ni säger, klart att pojk-stackarn´ ska få njuta
av livets goda, och då syftar jag INTE på synten. :e

Medlem sedan aug. 20002 272 inlägg

Asså, sluta snusa å börja knarka istället :e
Som många andra säger så ligger det en HEL DEL i "potten" som din morsa erbjudit dig :)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Räkna lite kort; synt för 5 laxar, körkort för, ja 10 kanske? Högtalare? Ingen aning men det rör sig säkert om några tusingar där också. Mellan 15-20kkr kommer du alltså att håva in om du slutar med någonting som inte bara skadar din kropp - det kostar dig pengar också. Solklart med andra ord, jag hade i alla fall slutat på stubinen (hur lätt det nu är... :OO ;))

Egentligen ska man väl inte behöva få massa mutor för att sluta snusa med tanke på hur jäkla äckligt snus är. ;)

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Inte ens körkort för helikopter skulle få mig att börja snusa. ;)

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

Snus är för bönder och du bor ju i Stockholm...case closed.

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

clarkbones skrev:

Snus är för bönder och du bor ju i Stockholm...case closed.

w00t! Bönder tar majjan direkt istället :e

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Och webforum är inte för idioter så vad gör du här clarkbones? :OO

Dryden skrev:

Egentligen ska man väl inte behöva få massa mutor för att sluta snusa med tanke på hur jäkla äckligt snus är. ;)

hehehe, det märks att du inte snusar själv,
för hade du gjort det hade du aldrig sagt så. :e

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Palle skrev:

Dryden skrev:

hehehe, det märks att du inte snusar själv,
för hade du gjort det hade du aldrig sagt så. :e

Har testat, har mått dåligt :x och bestämt att jag inte skall testa igen. ;)

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Minst sagt orättvist! Du borde köpa en synt till din mor för att du en gång började snusa! :p

Du ska helt klart sluta med det där äckliga snusandet! Smakar illa, ohälsosamt, ohygieniskt, kostsamt. Att säga upp allt detta för att få ett körkort ett par högtalare och en synt?
Det är ju inte riktigt klokt! :e

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Re: Snus eller synt

Rinaldo skrev:

1. Slutar du snusa får jag synten jag har tänkt köpa, värde ca 5000pix + betalt körkort + nya högtalare.

Allt är värt det för dessa underbara skapelser med vita och svarta tangenter. Akta dig för Casio bara. De bör hålla sig till klockor.

..tänk vad du kommer sakna prillan under läppen när du sitter där och klinkar på din synt. :OO

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Palle skrev:

..tänk vad du kommer sakna prillan under läppen när du sitter där och klinkar på din synt. :OO

Tänk långsiktigt Palle, långsiktigt!
Hellre klink på keyboard men utan fläskläpp, än inga tänder och risig hälsa.

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
141 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)