Ja, det är extremt mycket tjat om BB-Linda och hur synd det är om henne. Jag spyr!
Dessutom vet jag inte om man kallas hemlös om man har ett hem. Skräptidning!
Men, det är så himla synd om henne, för utan en massa pengar och/eller kontakter kan man ju inte få en lägenhet innanför tullarna... NO SHIT! Jag blir så trött på alla plantor.
Varför just stockholm... om det nu är så fullt så välj någon annan stad. Finns ju många andra städer som är lika eller t.o.m finare tycker jag. Dessutom är väll sthlm så stort att man ändå inte rör sig över hela ;)
Hur många dagar har det inte varit artiklar med BB-Linda? Hur orkar hon ringa till A-bladet och rapportera egentligen? Måste ju tyda på att hon har alldeles för mycket fritid över. :OO
Att sedan A-bladet väljer att publicera det är ju bara tragiskt. Jag gillar A-bladet men i många sammanhang går de fetbort. Detta är ett klart exempel.
Sedan finns ju ett annat alternativ - att inte läsa artiklarna. ;)
Vet inte om det var Aftonbladet eller Expressen som körde en grej om Göran och hon Anitra häromdan - han blev ju utkastad från lägenheten i Malmö :e och Anitras i Sthlm var tydligen "för liten" så de letar nytt och läsarna uppmanades att höra av sig! :o
I den uppföljare jag såg "hade de ett par stycken att välja mellan"...
Vafan! Skulle jag gå till lokalblaskan och föreslå nåt liknande med mig i huvudrollen skulle jag bli utskrattad... :x
Vafan! Skulle jag gå till lokalblaskan och föreslå nåt liknande med mig i huvudrollen skulle jag bli utskrattad... :x
Precis! Och då skriver dom här (i Härnösand) ändå om bortsprungna katter.
Det enda som är bra i AB är Rocky, Non Seqitur och korsorden... med andra ord skulle AB spara in en massa sidor om dom endast tryckte upp detta på ett blad ;)
Inte heller Linda Rosing får gå före i kön.
- Nej, säger Ottosson och skrattar. Men jag såg i tidningen att hon söker bostad och hon är välkommen att ställa sig i kön hos oss.
Gör det Linda, men det står 80 000 före i kön och det kan ta upp till 15 år innan en hyresrätt i innerstan blir aktuell.
Söker: En etta eller tvåa med fräscht kök och badrum på cirka 45 till 70 kvm. Helst inom tull eller finare, grön närförort.
Jo, tjenare. Inte för att jag tycker att det är vidare bra att det är skitsvårt att lägga rabarber på en lägenhet inom tullarna, men om man går bostadslös i väntan på en "en lägenhet på Sööööööööder!!!!!!!!" får man vid den store Baal skylla sig själv. Nu vet inte jag om hon är precis en sådan person som jag tänker på (en sån person som hellre bor med ett femtehandskontrakt på Slöddermalm - :p - än i Fisksätra/Rinkeby/vadsomhelst), men jag fick det intrycket.
När ni nu ändå diskuterar skräptidningar - lite på sidan om;
Har ni tänkt på att det på löpsedlarna alltid står "Inatt" om det får plats? Ytterst irriterande.
Sen att dom skriver ett dussintal sidor om något helt irrelevant gör ju ingenting bättre. Som alla dessa såpor (som jag för övrigt hatar av hela mitt hjärta). Vad bryr jag mig om Kenta i Baren har en moster som känner prins Filip? Eller en bror som har tvåhundra signerade skivor av Magnus Uggla?
Vad dessa tidningar pysslar med kommer jag nog aldrig att fatta. Att folk sen köper blaskan är än värre. Och nej - jag har aldrig köpt en sån tidning. Läst dom har jag gjort nåra gånger, men mest för att fördriva tiden och kanske kunna flina åt någon tragisk journalist. Aftonbladets TV-tidning är väl värd nåra spänn, men dom vill ju inte sälja den separat.
Men det måste väl finnas något här i världen som inte är vettigt? Så måste man ju skriva om det också...
(Nu kanske ni inte tycker mitt inlägg är vettigt heller, men det tolkar jag givetvis helt fel och skriver ännu ovettigare nästa gång och tror att ni ska betala min semester.)
257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2