jag har fått mig ett ruggigt stort problem.
Jag har nu ett tag planerat att åka o hälsa på min käre kompis Palle, nere i vimmerby.
O just nu befinner jag mig hos morsan i huddik. och det stora problemet är att jag får inte min lön förän samma dag som jag skall åka till Palle...
Hur sablans ska jag betala tågresan då?! :O
Är det någon som har nån bra idé på hur man kan få ihop 400 kr på 1½ dag? :q
jag har redan försökt låna, men ingen tycks ha pengar :i
och det stora problemet är att jag får inte min lön förän samma dag som jag skall åka till Palle...
Jo du går fram till biljettluckan och säger: En biljett till Vimmerby tack. Sedan lägger du fram pengar som du har hämtat ut eftersom du har fått din lön samma dag.
Vad är problemet? :q
jag har fått mig ett ruggigt stort problem.
Jag har nu ett tag planerat att åka o hälsa på min käre kompis Palle, nere i vimmerby.
O just nu befinner jag mig hos morsan i huddik. och det stora problemet är att jag får inte min lön förän samma dag som jag skall åka till Palle...
Är det någon som har nån bra idé på hur man kan få ihop 400 kr på 1½ dag? :q
jag har redan försökt låna, men ingen tycks ha pengar :i
så hjälp mig! :e
I den civilicerade världen (där jag bor alltså) brukar man kunna köpa sina tåg-/flygbiljetter samma dag som man ska åka. Och man brukar betala samtidigt då alltså. Men sånt kanske inte funkar ute i obygden. :e :e :e :e
Handla tågbiljetterna på nätet en vecka innan avgång så har du 10 dagar på dig att betala fakturan som kommer tillsammans med biljetterna.
Det blir genast värre om du ska förboka flygbiljetterna för då har du bara tre dagar på dig innan de automatiskt gör ett försök att dra pengarna från ditt konto. Du kan ju i och för sig boka flygbiljetten 25h innan avgång (du kan inte boka när det är mindre än 24h till avgång) så har du två dygn på dig att få pengar in på kontot.
Glöm inte att alla köp på kredit kräver att du är 18+.
Nu vet jag. :i
Ta kontakt med din polare Palle, och förklara för honom att vill han träffa dig får han pröjsa tågbiljetterna. Problemet löst. §e
Det finns väl en liten chans att han vägrar pröjsa
Ta kontakt med din polare Palle, och förklara för honom att vill han träffa dig får han pröjsa tågbiljetterna. Problemet löst. §e
*host host* :OO
Ja, vad är det. Vill du inte träffa din trevliga polare. :)
*host host* :OO
Ja, vad är det. Vill du inte träffa din trevliga polare. :)
hehe, jo visst vill jag det.. det har ordnat upp sig nu iaf. ;) :e
Mmm, men det gäller ett konsult jobb nu :i Så jag vet inte riktigt när det kommer :i
Mika3l... Det funkar nog :e men du får nog sitta ett bra tag inne på toaletten då...
För det kan ju vara svårt att veta om kontrolanten fortfarande står kvar... :e
Mmm, men det gäller ett konsult jobb nu :i Så jag vet inte riktigt när det kommer :i
Mika3l... Det funkar nog :e men du får nog sitta ett bra tag inne på toaletten då...
För det kan ju vara svårt att veta om kontrolanten fortfarande står kvar... :e
Jo, visserligen, men det är det värt! :birp
264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e