Tidningen Ernie som jag prenumererat på sedan dess första nummer, har i sitt senaste nummer en sida som jag vill dela med mig av på grund av den dråpliga och finurliga humorn.
Självklart har jag som medlem i Pirayaklubben först inhämtat skriftligt tillstånd från utgivaren att scanna och lägga ut sidan på wF.
tidningens utgivare skrev:
Hej,
jag hoppas att det är i ett positivt syfte du vill använda bilden. Är det så och det inte är försent ok:ar jag detta för denna gång (kan inte kolla med någon som är på semester) - mot att du anger källa och copyright (som alltså inte är vi, utan King features syndicate och Bulls).
Skicka gärna en länk så jag får se hur det ser ut sedan.
Det finns en serie i Aftonbladet som enbart består av en "serieruta". Kommer inte ihåg vad den heter (Non Seqoure?) . Den brukar vara lite halvpsykologisk och ironisk över den moderna människan. Den tycker jag är kul.
Tycker även att serietidningen "Larsson" kan vara väldigt bra.
Hur lyckades du få in "seriös" och "Café" i samma mening?
Det är inte så svårt det är bara att skriva det i samma mening ;)
Nejmen, jag anser själv att tidningen är relativt seriös, speciellt om man jämför med konkurrenten Slitz... Sen kanske det inte är den mest seriösa tidningen, men ändå...
Det finns en serie i Aftonbladet som enbart består av en "serieruta". Kommer inte ihåg vad den heter (Non Seqoure?) . Den brukar vara lite halvpsykologisk och ironisk över den moderna människan. Den tycker jag är kul.
Tycker även att serietidningen "Larsson" kan vara väldigt bra.
Non Sequitur! :D
Världens bästa serie som jag följt i många, många år! Hittade ett album i New York för snart tio år sen och titeln säger egentligen allt: Dead Lawyers And Other Pleasant Thoughts - komplett med en bild på framsidan av en typisk advokat vid ett övergångsställe med skylten "Lawyer Crossing - No Speed Limit"... §e
Non Sequitur är för övrigt latin och betyder ungefär ologisk slutsats. ;)
I övrigt älskar jag de norska serierna Nemi och Pondus - helt suveräna! :e