Mariestads Export :birp
Sitter i hotellbaren och väntar på kollegorna som är på väg hit.
Vilken öl dricker du just nu?
2 295 svar · 212 740 visningar · startad av Dryden · sida 53 av 115
Frågan, av Dryden
Tja, det finns ju några "Vad ... du just nu?"-trådar så Mat & Dryck måste ju ha sin version så; här är den! :e Just nu dricker jag och dho "Monty Python's Holy (Gr)ail", inköpt på Systembolaget i Östersund. Igår faktiskt.
Läs frågan i sin helhet →Har precis storstädat lägenheten. Nu grillar jag och kopplar av med en Brooklyn Lager, mitt nya favoritöl. :)
Nu blir det en Tuborg Sommerøl på min blott 35gradiga balkong.
(Tack o lov blir det varmare)
Carlsberg Export
Carlsberg 3,5
Ekologisk och kravmärk 2.8% Åbro... smaklös x(
Tacka vet jag gotlandsdricka =)
Jag har precis hällt upp mig en Lapin Kulta. :)
stoffe-2k skrev:
Ekologisk och kravmärk 2.8% Åbro... smaklös x(
Starta en egen tråd, denna handlar om öl... :P
Guinness
Smålands, alltid en god öl att blanda in i sortimentet.
Måste tillägga att jag aldrig dricker öl ur glas bemma, då jag noterat att många skriver "hällt upp" Jag tycker smaken är bättre när man dricker direkt ur burken.
Kanske lite dräggigt. Men vafan, det är en stil det med.
Koplik skrev:
Smålands, alltid en god öl att blanda in i sortimentet.
Måste tillägga att jag aldrig dricker öl ur glas bemma, då jag noterat att många skriver "hällt upp" Jag tycker smaken är bättre när man dricker direkt ur burken.
Kanske lite dräggigt. Men vafan, det är en stil det med.
Anledningen att man häller upp ölen i ett glas är ju dels för att slippa få i sig all skiten som sitter på burken (ifall man inte dricker ur flaska). Under transport så hamnar det en hel del skit där, så ta för vana att torka av innan du sätter läpparna där! Det gör jag med all dricka ur burk. Sen andra anledningen till att servera öl i ölglas är ju för att aromerna kommer fram och så kan man öva på att få till en fin krona och långa ben på skummet. ;)
Spendrups Premium Gold :birp
Vi ska på grillfest och marknads pub §jr
Tuborg Premium Gold :)
Ikväll blir det inga öl.
Men en rad andra goda drycker.
Jag hinner ju detta mellan reklamen.
Midsommaraftonens första öl blev en Åbro Original! Skål! :bire
Spaten :bire
Carlsberg 3,5. Sista ölen i den här lägenheten.
OveRRidE skrev:
Carlsberg 3,5. Sista ölen i den här lägenheten.
Fick två plattor Sort Guld precis innan midsommar. Kylen laddad. Men ville prova en Spaten idag.
Zaiman skrev:
Fick två plattor Sort Guld precis innan midsommar. Kylen laddad. Men ville prova en Spaten idag.
Ja, en låda med Export står laddad i kylen för grabbarna som ska hjälpa till med flytten. Carlsberg rocks.
Ja få se nu.
Det blev en Classic, så blev det en Classic till :birp :birp
Så blev det några Wibroe, :birp :birp :birp :e och kvällen är fortfarande ung. :r