Igår blev det några Åbro på fat på after worken. Original som vanligt, ingen större höjdare - synd att inte fler har Bryggmästarens i kranarna.
Vilken öl dricker du just nu?
2 295 svar · 212 510 visningar · startad av Dryden · sida 50 av 115
Frågan, av Dryden
Tja, det finns ju några "Vad ... du just nu?"-trådar så Mat & Dryck måste ju ha sin version så; här är den! :e Just nu dricker jag och dho "Monty Python's Holy (Gr)ail", inköpt på Systembolaget i Östersund. Igår faktiskt.
Läs frågan i sin helhet →Jag måste förresten lyfta på hatten för svensk bryggeriutveckling!
För en massa år sen smakade folköl förjävligt. Blundade man när man drack, så kunde man knappat säga om det var öl alls - eller Ramlösa. Så jag tittade inte ens åt blasket.
Men så passerade 12-15 år när det bara var systembolagsöl som gällde, och så bodde jag utomlands flera år, osv. När jag kom hem till Sverige igen så köpte jag ett par burkar Åbro på Konsum eftersom jaga inte orkade bege mig till Systemet. Det fick liksom duga.
Döm om min förvåning när det faktiskt smakade ganska gott! Sen dess har jag botaniserat lite och tycker just nu att framförallt Spendrups Pils håller hur bra som helst. T.o.m. Pripps Blå som jag avskydde tidigare smakar klart okej.
Numera handlar jag inte på systemet mer än 4-5 ggr om året.
Falcon Bayerskt 2.8 i solen :)
Jag kände mig extremt förtjänt av en öl när jag kom hem efter fyra timmars skruvande på bilen och minsann, jag hittade en Staropramen Premium i kylen! :birp
I kuvösen passar det just nu med en Tuborg Guld.
Fifan alltså Gott En till likadan! Dricker direkt ur burk, ursprungligt och manligt !
En Sofiero njuts i barnvaktandet. :bire
En enkel men kall Mariestad. Det var länge sen! :e
En Sofiero 7,5%. Ny favorit, faktiskt. Jag gillar inte öl med så hög procenthalt annars men denna är riktigt frisk och god!
Det enda negativa (ellerhur?!) må vara att man blir knas i brasan ganska omgående (woohoo!)... :birp
Tog en vanlig sort i bastun, nu mellan fönsterputsen, blir det Tuborg Guld. Just Nu!
En norskproducerad Grøn Tuborg är inte fel idag känner jag. :)
Vi åkte runt i en rostig Cadillac och drack Sorts och Norrlands... (y)
Red Stripe - gott öl från Jamaica. :)
Till årets grillpremiär blev det ett kroatiskt öl som heter Karlovacko (5,4%). Riktigt gott!
Three Hearts Påskabrygd :birp
Guinness Extra Stout
Sofiero 7,5 :birp
Falcon :birp
Chimay Triple (vit) blev ordinarie sortiment på Systemet från och med i måndags.
Rekommenderas (om man gillar öl på riktigt).
Jag fortsätter med mina Staropramen Premium. Har blivit tre-fyra ikväll. Riktigt skönt att slappa. :)