Vilken öl dricker du just nu?
2 295 svar · 212 727 visningar · startad av Dryden · sida 41 av 115
Frågan, av Dryden
Tja, det finns ju några "Vad ... du just nu?"-trådar så Mat & Dryck måste ju ha sin version så; här är den! :e Just nu dricker jag och dho "Monty Python's Holy (Gr)ail", inköpt på Systembolaget i Östersund. Igår faktiskt.
Läs frågan i sin helhet →befinner mig (GMT -9) efter er *skål* (LA)
Aha, ja då var det ju inte så farligt. ;)
Inga än, men kassen är packad med fem konstiga öl som vi ambitiöst ska sätta i oss efter gokarten och bastun... :birp
Ahh, det har blivit några Premium Gold till. Gött att ha efter en lång dag. :bire
En premium gold i badet :h
I helgen blev det Sofiero 7,5 %. Och det är det även nu. Blev en halv platta kvar så sitter och festar på den eftersom det var jag som snodde med mig den hem! Lite väl genomträngande alkoholsmak men det är väl inte heller direkt oväntat vid sådana alkoholhalter gällandes öl. Annars brukar jag nöja mig med Sofiero 5,2 % då det iallafall inte smakar för mycket alkohol -- det ska ju ändå fortfarande kännas att man dricker öl! När det är öldrickande som inte styrs av priset brukar det bli antingen Carlsberg Sort Guld (vilket många fler här i tråden också verkar välja som ett helt okej öl) eller KOFF. Det sistnämnda ölet har en ganska söt smak enligt mig, vilket uppskattas bland alla beska öl som man lätt kan bli trött på efter ett tag.
Förra helgen smakade jag även ett tjeckiskt öl jag inte kommer ihåg namnet på av förklarliga skäl -- kanske man skaffar sig ett par tjeckiska flaskor till nästa gång!
Norrlands är alltid rätt!
Skål på er!
(Ja, ja, det är måndag men på nåt sätt ska man väl muntra upp sig efter jobbet ;-)
Sitter och suger på en Staropramen, hade en hämtning inne i stan efter Takidakonserten så jag kom igång lite sent. :p
En hel massa Tuborg Guld på fat blev det idag!
Rundar av med en Premium Gold så här på kvällskvisten. (y) :birp
Löwenbräu! Och sen blir det ölpong! :D
Young's Luxury Double Chocklate Stout just nu. Otroligt mättsam så det blir nog en mer lättdrucken Staropramen efter denna. Dock god. :)
...vilket också blev ett jubileumsinlägg i denna tråd, nämligen #100! Skål. :birp
Baron Trenck.. Kanon-öl!.. :birp
Ack ve. Att jag inte lärt mig. Inte dricka Staro efter något riktigt mörkt. Smakar ju apa nu, trots att Premium är en av mina faovoritsorter.
Fullers Discovery Blond Ale #1537. :bire
Oj, nu öppnades en Gulden Draak. :bire
HELL
Hepp,
Godaste ölet har länge varit HELL.
På en GOD 2:a plats kommer Fallen Angel.
Och för att få i sig lite av det mörka rekomenderar jag HEAVEN.
Mums :bire
//Kalle
En Norrlands hittar sin väg ner, medan jag uppdaterar min webbsida, en rymdsond till en asteroid och hämta hem prover röstar jag på ;))
Ikväll blev ingen öl. En flaska skumpa och efter det lite Otard. Smakar himmelskt ;-)