:stefan: skrev:
På Bishops alldeles nyss blev det en gul Chimay - rackarns smarrig, men ack så dyr...
Vad är det för någon? Låter kinesisk :)
Själv förtär jag en ljus Zlatopramen nu, snuskigt ren och fin tjeckisk öl. (y)
2 295 svar · 212 727 visningar · startad av Dryden · sida 33 av 115
Tja, det finns ju några "Vad ... du just nu?"-trådar så Mat & Dryck måste ju ha sin version så; här är den! :e Just nu dricker jag och dho "Monty Python's Holy (Gr)ail", inköpt på Systembolaget i Östersund. Igår faktiskt.
Läs frågan i sin helhet →:stefan: skrev:
På Bishops alldeles nyss blev det en gul Chimay - rackarns smarrig, men ack så dyr...
Själv förtär jag en ljus Zlatopramen nu, snuskigt ren och fin tjeckisk öl. (y)
Läste på aftonbladets hemmsida att man kan banta med öl. 1 liter om dagen rekomenderas :birp
ChristianS skrev:
Nejnej, Belgien! Det är ett av de belgiska trappistölen. :birp
Idag är det budget!
Svensk starköl (6.80 st) står på schemat! Trevlig kväll!
Carlsberg Hof.
Gottigottgott
Dryden, Winterlord och m_soderlund med sällskap avnjuter just nu Staropramen. :D
Snart så..
Bianchi Montepulchiano. Nåja det var ett italienskt vin. Lika förvirrande som valet!
Men i lördags blev det ett antal olika tjeckiska öl De var mycket goda trots att det var ljusa lager.
Jag och MadMac (ej wF:are) drar i oss varsin Staropramen. (y)
Saftar i mig en Zlatopramen!
Tuborg Gold eller vad det blaskiga skräpet nu heter...
Starobrno + hockey. :)
Björne Brygg Gold 7,5%
Spendrups Premium Gold 5,9% :birp
5 av 10 sofiero avklarade. Sen står en platta koff på kylning om det skulle bli efterfest. (y)
Ikväll blir det den nya Pripps ölen, den där Pure... och en massa Miller.
Miller? Put it back in the horse! ;)
A ja, kanske inte ska säja nått, sofiero e väll inte bättre det. Men det är iaf billigt :D
Just nu tvingar jag i mig en Pripps blå, men vem vet vad kvällen kan bjuda? :)
Bäst denna vecka var dock den Nils Oscars God Lager, som jag motvilligt ( ;) ) stjälpte i mig på en uteservering i hamnen tidigare idag. Guldväder! Ölväder! :D
Nitar en Mariestad i sällskap med Patrik och Rikard :)