webForumDet fria alternativet

Läbbigt

Småprat

8 svar · 369 visningar · startad av Erik Juhlin

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg
Frågan#1

Kille som just nu sitter ute här uppe på Knutpunkten som hotar att ta livet av sig. Sitter och skär sig med en slö kniv och hotar att hoppa.

Kommer väl inte att hända något. Hade han velat hoppa så hade han redan gjort det. Men det är ändå äckligt. Läbbigt att vara bara tjugo meter från det...

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

*suck* :(

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Jasså den världshändelsen som alla hört talas om redan!! :e
Finns det livecam eller nån artikel om killen?

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Erik Juhlin skrev:

Läbbigt att vara bara tjugo meter från det...

För långt för en knuff §e ;)

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

I dag var det några brandmän som fiskade upp en kropp ur en sjö som ligger 3 min. gångväg från mig. Det var rätt osnarrigt också.

Medlem sedan dec. 2002536 inlägg

En granne till en polare hoppade från husets tak (8 våningar) mitt i natten. Snubben försökte hoppa utanför brandkårens madrasser (så ville han i alla fall få det att verka) men misslyckades.
Så kan det gå...

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg

Vi kom till en trafikolycka innan polis och ambulans hade kommit dit. Eftersom flera bilister som kommit en stund tidigare hade stannat och hjälp de drabbade, så körde vi vidare. Då såg vi att det låg en kropp på mage i diket, som några hade lagt en filt över. Man såg bara benen sticka fram under filten.
Lite läbbigt det med. Men även läbbigt att tänka på hur plötlisgt livet här på jordskorpan kan vara över. Något som man inte reflekterar över så ofta.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Första gången jag sprang Göteborgsvarvet så sprang jag förbi en äldre man som fått något slags anfall, eller helt bara enkelt fallit ihop. Såg ganska ryckig ut när jag sprang förbi och när min bekant sprang förbi femton-tjugo minuter senare låg han orörlig i ambulanspersonalens händer. Dagen kunde man läsa i GT att varvet skördat ett offer. :l

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Senaste jag såg av killen var att han låg ner i solen. Polisen bara väntade ut honom och lät han bli tröttare för att sen gå fram.

Verkade mest som att han bara ville få uppmärksamhet...

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)