webForumDet fria alternativet

butterfly-moves?

Småprat

58 svar · 1 438 visningar · startad av Quid · sida 3 av 3

Frågan, av Quid

HEJ!!! Jag har precis köpte mig en butterfly-kniv för att träna in lite moves, jag kan en del basic-moves, men jag skulle vilja lära mig lite mer avancerade trix, någon som vet var man kan lära sig sånt?

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Quid skrev:

Jag vet ju inte hur ditt liv ser ut men jag har iaf andra kompisar än morsan, sen kan man ju fråga sig varför jag skulle ta min kniv och åka till morsan för att visa henne... hon lär ju inte bry sig ett dugg :)

Nja, jag är bara jävligt anti att ha knivar "för att det är kul" sen syrrans pojkvän blev fullständigt oskyldigt knivmördad i tunnelbanan för ett par år sen... :l

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Det är rätt kul att se att det finns folk som tror att Quid ska ge sig ut på stan och impa på fjortisar alt ut och knivmörda/råna någon...:OO

Jag trodde i början att det var helt olagligt att ha en sådan kniv, men eftersom det visade sig attt det inte var det så ser jag inget konstigt i att han vill lära sig att hantera den på ett bra och säkert sätt.
Det är inte konstigare än att en vapen ägare vill ut och skjuta på bana med sin bössa/pistol.

Tror att det bästa sättet just nu, innan du hittar ett bra ställe, eller innan du får ett vettigt svar, så ska du nog använda dom kunskaper du har, och försöka vidarutveckla dom på egen hand...

Lycka till, och akta händerna :bire

P.s Bara för att man har ett intresse för vissa saker innebär inte det att man är en galning...

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg
Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Äntligen! Tack Rikard.

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Ingen orsak. :)

Medlem sedan juni 2001845 inlägg

Ouuuf! När man tittar på de där siterna vill man ju rota fram sina gamla knivar och trixa lite med dem. :D

Lycka till me de nya trixen Quid!

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Börja vifta med kniven, skär du dig? Ändra grepp(börja från andra hållet).

Medlem sedan maj 20021 141 inlägg

obelix skrev:

P.s Bara för att man har ett intresse för vissa saker innebär inte det att man är en galning...

Precis, jag har skjutit pistol i 5 år och har aldrig varit i närheten av att skjuta en människa. :)

Lycka till med dina moves, Quid.

/r
Kollade lite på filmerna som finns på en av Rikards länkar. Ser rätt häftigt ut. :)

Medlem sedan dec. 2002797 inlägg

clarkbones skrev:

Tja, jag anser det larvigt att hålla på att träna hemma med butterflykniv för att kunna göra "schyssta moves" De som blir imponerade av sånt är väl ännu larvigare. Jag har själv ett par knivar, men dessa är fina saker (handgjorda) som jag ser som konstföremål och aldrig viftar med.

håller med.. om man har knivar som intresse behöver man väl inte vifta med dem. Om man måste lära sig schyssta moves så är det nog bara för att impa på polarna knappast för att man tycker knivarna är vackra..

gör nåt vettigt med din tid är mitt förslag! men givetvis väljer du själv...

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Självklart att man skall kunna använda vapnen i fråga, vore lite ljummet intresse annars.
Att man har vett till att lämna vapnen hemma när man går ut borde vara självklart.

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

rozie skrev:

clarkbones skrev:

Tja, jag anser det larvigt att hålla på att träna hemma med butterflykniv för att kunna göra "schyssta moves" De som blir imponerade av sånt är väl ännu larvigare. Jag har själv ett par knivar, men dessa är fina saker (handgjorda) som jag ser som konstföremål och aldrig viftar med.

håller med.. om man har knivar som intresse behöver man väl inte vifta med dem. Om man måste lära sig schyssta moves så är det nog bara för att impa på polarna knappast för att man tycker knivarna är vackra..

gör nåt vettigt med din tid är mitt förslag! men givetvis väljer du själv...

Om man har ett intresse så har man, det är inte alla som bara vill samla saker på en hög för att det ska samla damm...

Själv samlade jag på knivar förr, tills jag tröttnade på det och gav bort dom eller tappade bort dom, vissa kastade jag bort.

Hur som hels så använde jag alla knivar, dom är bruksföremål enligt mig och en del andra.
Och ser man dom som bruksföremål så innebär inte det att man ska vifta med dom för att impa eller skrämmas.
Om man köper ett fiskespö och en massa drag, ska man bara hänga upp skiten på väggen :q :OO

Medlem sedan maj 20031 472 inlägg

obelix skrev:

Om man köper ett fiskespö och en massa drag, ska man bara hänga upp skiten på väggen :q :OO

Naturligtvis ska man det, fiska är trist :)

rozie skrev:

Att vara intresserad av knivar är väl inte riktigt samma sak som att tycka dom är vackra...

Medlem sedan dec. 2002797 inlägg

Quid skrev:

rozie skrev:

Att vara intresserad av knivar är väl inte riktigt samma sak som att tycka dom är vackra...

nej du har nog rätt.. jag har bara svårt att förstå tjusningen...

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Vad du än gör Quiddy, håll dig borta från slukning ;)

Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

Låt han göra som han vill utan att kritisera och säga att "det är barnsligt". En del väljer att lära sig vettiga saker som man kan ha nytta av (som lärare ;)) och en del vill hellre lära sig onödiga saker bara för att det kan vara kul att kunna (som jag). Låt Quid lära sig lite moves om han vill.

Får jag inte ens hålla på med kebabslukning? :)

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Quid skrev:

Får jag inte ens hålla på med kebabslukning? :)

Tror ingen kan stoppa dig på det området :e

Medlem sedan apr. 200287 inlägg

En butterfly duger utmärkt som kebabkniv.

272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
147 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)