webForumDet fria alternativet

Fy f-n...

Småprat

18 svar · 492 visningar · startad av obelix

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg
Frågan#1

Sitter här efter ha varit på ett forum som handla om kvinnor som har blivit misshandlade på det ena eller andra sättet...

Blir så förbannad och ledsen på en och samma gång.

Fattar inte varför det finns idioter som måste misshandla andra för att få sin lilla kick av maktkänsla... :x

Är av den åsikten att man alltid har ett val, även om man är uppväxt i ett hem där det har förekommit våld och ev missbruk.
Man kan välja om man vill gå i bra eller dåliga "spår" mot framtiden...

Ända gången man inte har ett val är om man har en hjärnskada på det ena eller andra sättet..

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg

Fattar inte varför det finns idioter som måste misshandla andra för att få sin lilla kick av maktkänsla...

Förstår inte jag heller... :( :(

Men köp inte allt du läser...

Ungefär hälften av alla anmälda väldtäkter är påhittade enligt uppgifter från polisen själv.

En stor del av alla anmälningar gällande incest och sexuellt utnyttjande av mindreåriga, sker i samband med skillsmässa, då mannen och kvinnan slåss om vårdnanden av barnen. De är då kvinnan som anmäler mannen för övergreppen, för att vinna fördel i processen.
(Kommer inte ihåg om det var tjänsteman hos Rädda Barnen eller inte som gick ut med detta, men i vilket fall var det en tjänsteman med insyn i ämnet som gick till pressen med detta.)

Män användet fysikst våld, kvinnor psykiskt. Inget av det är dock försvarbart, oavsett om det sker av en kvinna eller man, eller i vilket syfte det sker.

Män användet fysikst våld, kvinnor psykiskt.

Det är nog en sanning med modifikation...
Det är vanligare än vad man tror att män blir misshandlade av kvinnor...

Men köp inte allt du läser...

det gör jag inte, men jag har sett det på nära håll...

obelix skrev:

Män användet fysikst våld, kvinnor psykiskt.

Det är nog en sanning med modifikation...
Det är vanligare än vad man tror att män blir misshandlade av kvinnor...

Visst är det det, men detta nämns aldrig i pressen eller tas upp i jämställdhetsdebatter. Tyvärr, finns det ett "macho-ideal" som gör att män inte gärna erkänner att de misshandlas eller far fysikst illa pga av en kvinna.

Det är väl "skamligt" att åka på stryk av ett fruntimmer...:OO

Vilket som, så är det iaf väldigt små och ynkliga människor som håller på med sånt...

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Definitionen på vad som är stryk eller inte kan ju diskuteras. Men jag tvivlar på att det är särskilt vanligt att kvinnor spöar skiten ur män såpass att de näppeligen överlever!

En till mig föredettas syster blev totalt sönderslagen av sin sjukligt svartsjuka kille (Han var en sån där som sände blommor varje dag, ifrågasatte varje sekund hon inte kunde redogöra m.m) . Kan säga så mycket som att trots att det är över 5 år sedan den händelsen och trots att han satt inne i ett år för det han gjorde så skulle jag inte tveka att sopa till karlhelvetet om jag får det tvivelaktiga nöjet att träffa honom igen. Spelar ingen roll hur 'sjuk' han än var... det jag såg när jag hälsade på min dåvarande svägerska på intensiven räcker för mig x(

PeW skrev:

Men jag tvivlar på att det är särskilt vanligt att kvinnor spöar skiten ur män såpass att de näppeligen överlever!

Många kvinnor kan nog psykiskt knäcka sina män. Däremot kanske inte det fysiska våldet är så vanligt, även om det förekommer i större skala än vad vi tror.

Jag vet inte vad du tror om det fysiska våldet från kvinnor mot män, men jag har råkat ut för det med. Vad det gäller psykisk påverkan så är nog både män och kvinnor lika bra kålsupare. Men jag tycker inte att det ena försvarar eller förklarar det andra.

Dårar finns det s.a i alla läger ;)

PeW skrev:

Dårar finns det s.a i alla läger ;)

Instämmer. Dock kan vissa av dessa dårar visa sig i former, som av någon anledning tyvärr är känsliga att diskutera :l

Jo, det kan jag hålla med om. Men å andra sidan så har jag svårt att motivera sånt prat när jag tänker på den blåslagna lilla tjejen som inte kunde äta på en månad och fortfarande idag lever i skräck :l

PeW skrev:

Jo, det kan jag hålla med om. Men å andra sidan så har jag svårt att motivera sånt prat när jag tänker på den blåslagna lilla tjejen som inte kunde äta på en månad och fortfarande idag lever i skräck :l

Tänk även på de oskyldiga män som blivit anmälda för incest på sina barn, enbart för att hustrun vill ha vårdnaden av barnen ;)

Visst, men det är inte riktigt samma sak eller hur?

Vem av dom blir mest kränkt då, menar du?
Hur bedömmer man psykiskt våld och lidande gentemot fysiskt?

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Det förekommer massor av felaktigheter rörande sådana frågor. Jag har läst om mannen som misshandlade sin fru till döds, och sedan fick vårdnaden om sina barn därför att han var den ende biologiske föräldern. Jag har även läst om män som falskeligen har anklagats för incest, och om kvinnor som tvingas gå under jorden för att skydda sina barn från verkliga incestbrottslingar. Och dessa kvinnor får inget stöd. Jag tycker det är helt klart att det är skandal i alla dessa fall. Men det går aldrig att säga generellt att det alltid är den ena partens fel. Man är tvungen att avgöra varje enskilt fall för sig. Därför är det meningslöst att diskutera vilket problem som är störst angående misshandlade kvinnor contra falska incestanklagelser mot oskyldiga män. Båda problemen finns.

Och dessa kvinnor får inget stöd....

Inte männen heller :l

Att bli anklagad för incest är nog inte kul, men som jag ser det så hamnar det mer under förtal än psykisk misshandel...

Incestanklagelser kan du bli friad ifrån, men inte från misshandel av den ena eller andra sorten...

Att ständigt gå omkring och vara livrädd för att nån idiot ska komma och slå ihjäl dig är nog värre skulle jag tro...

obelix skrev:

Att ständigt gå omkring och vara livrädd för att nån idiot ska komma och slå ihjäl dig är nog värre skulle jag tro...

Att sitta oskyldigt dömd för incest, eller bli oskyldigt anklagad, och veta att det kommer att påverka relationer till ens barn - livet ut, är nog inte helt skoj det heller :l

Blårand skrev:

Vem av dom blir mest kränkt då, menar du?
Hur bedömmer man psykiskt våld och lidande gentemot fysiskt?

Det går inte att mäta 'smärta' varken åt ena eller andra hållet. Men för mig så är det skillnad på att påstå ett övergrepp mot att faktiskt slå sönder en människa.

Som jag ser det, så är ett påstått övergrepp ett argument i ett gräl. Visserligen ett väldigt starkt argument som åsamkar smärta. Men liktförbaskat endast ett argument. En misshandel som stoppas av att ett antal polispatruller stormar lägenheten och därmed räddar livet på offret är en helt annan sak.

Det är förstås mina personliga åsikter - som vanligt ;)

Blårand skrev:

obelix skrev:

Att sitta oskyldigt dömd för incest, eller bli oskyldigt anklagad, och veta att det kommer att påverka relationer till ens barn - livet ut, är nog inte helt skoj det heller :l

Det vet jag...
En bekant i norra delen av Sverige, hade en kompis som blev anklagad för incest av sitt ex under skilsmässan, han var oskyldig, men han tog till repet och hängde sig pga ev skvaller...

För han så handlade det om att hans rykte hade gått åt skogen...

Men med kvinnor som lever under dödshot, är den psykiska pressen större (tror jag).

Dom måste leva med att ständigt vara på språng, deras ex kan få tag i deras adress, ibland av myndigheter, ibland av misstag eller tillfällighet...

269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)