Nedräkningen har börjat. På torsdags är det dags, då lämnar man Norrland (en vecka) för att stanna i Stockholm. :) Ska bli skönt o få lite semester från vardagen, om man säger så.
Naturligtvis så skulle ju 5-kampen på grönan hållas veckan efter att jag o Fredde Mannen lämnat Stockholm... §jr Får väl om man får syn på nån wF-tröja där iaf... ;) Vad var det man skulle säga, "Kolon-e"? :D
På torsdags är det dags, då lämnar man Norrland (en vecka) för att stanna i Stockholm.
En vecka i Stockholm räcker gott och väl. Sedan tar det en vecka att stressa ned, när man väl kommit hem igen. Ha dé så bra i storstadstressen, och hoppas att du känner den beryktade storsdatspulsen ;)
Skämt å´sido. Är lite avis på er som bor i Norrland, och som lever lite närmare naturen och lugnet, än vi moderna "storstadsbor" :)
På torsdags är det dags, då lämnar man Norrland (en vecka) för att stanna i Stockholm.
En vecka i Stockholm räcker gott och väl. Sedan tar det en vecka att stressa ned, när man väl kommit hem igen. Ha dé så bra i storstadstressen, och hoppas att du känner den beryktade storsdatspulsen ;)
Skämt å´sido. Är lite avis på er som bor i Norrland, och som lever lite närmare naturen och lugnet, än vi moderna "storstadsbor" :)
Behöver man inte bo i Norrland för, Värmland har allt många platser det också, själva ska vi sätta upp en timmerstuga och renovera en stuga nästa sommar mitt i ingenstans istorsett, så göttigt göttigt att komma bort ibland. :)
Gör gärna ett besök när stugan väl är klar ;)
Lite avis är jag allt ... ;)
Jag får väl hämta dig med Corollan om jag får igång den då, för isåfall ska den upp och då jävlar blir det rally alla grusvägar som finns där. :D
Ta med dig fiskegrejer och lite sånt också, finns en del öring och sånt där i bäckarna och åarna(förhoppningsvis kommer stugan ligga jämt bredvid vatten, iof går det bara till knäna men ändå ;) ). :)
Ta med dig fiskegrejer och lite sånt också, finns en del öring och sånt där i bäckarna och åarna(förhoppningsvis kommer stugan ligga jämt bredvid vatten, iof går det bara till knäna men ändå ;) ). :)
Metspö är det som gäller för min del, då det känns mest "äkta" och "naturligt". Har fiskat/metat i Norrland tidigare, även om inte så högt upp som i Kalix där vissa andra wF-medlemmar bor vid naturen. Kommer gärna och besöker dig i Värmland och metar upp gammel abborren. ;)
Metspö är det som gäller för min del, då det känns mest "äkta" och "naturligt". Har fiskat/metat i Norrland tidigare, även om inte så högt upp som i Kalix där vissa andra wF-medlemmar bor vid naturen. Kommer gärna och besöker dig i Värmland och metar upp gammel abborren. ;)
Då får vi ta bilen ner till Klarälven isåfall för det blir inte så lätt att få aborre här skulle jag tro, blir mest öring, men jaja, försök fånga aborre du. ;)
Då får vi ta bilen ner till Klarälven isåfall för det blir inte så lätt att få aborre här skulle jag tro, blir mest öring, men jaja, försök fånga aborre du. ;)
Nog ska jag kunna fånga en abborre i Värmland. Om inte annat så får man ta till tjuvknepen... ;)
Nog ska jag kunna fånga en abborre i Värmland. Om inte annat så får man ta till tjuvknepen... ;)
Aborrar finns det här i Värmland men vid Sätra(som det heter där som stugan ska ligga/stugorna finns) så finns det nog inte så mycket. :p
Var nära att "plocka" en struts idag. Höll mig dock i skinnet, då personalen på Eskilstuna Zoo inte lär ha uppskattat tiiltaget ;)
Följer dock gärna med och kikar på när ni jagar lite älg eller annat vilt. För mig är egentligen inte det viktiga att skjuta en älg eller plocka "stor-abborren". Bara skönt att komma ut i naturen. Men metar man är det ju aldrig helt fel om en baddare fastnar på kroken... ;)