Förstod hur du menade och jag behöver inte Lena då eftesom det finns en chaffis :)
Göra saker själv ?
43 svar · 954 visningar · startad av Pellefant · sida 2 av 3
Frågan, av Pellefant
Varför tycker så många att det är så hemskt om man gjort en sak själv, tex gått på bio ? :OO
Läs frågan i sin helhet →Men alla som sitter hemma helt själva och kollar på alla filmer som de tankat hem mitt i natten? Vad är det för skillnad att göra det och att gå på bio? Film som film!
Nej. Ser du den på Bio så bryter du inte mot upphovsrättslagen *puh*
och är därmed både ensam och laglydig. :OO
Hmm, skulle jag se en film själv är det för att jag är på ett humör där jag är sugen på att vara själv eller för att ingen annan vill.
sneeze: Jo, det var ju så jag menade. ;) Säg att du köpt en rulle då. :)
Just nu känner i alla fall jag för att se MI:2 som jag köpte häromdagen. Flickan har gått och lagt sig så jag blir helt enkelt - själv! :)
Dryden skrev:
Just nu känner i alla fall jag för att se MI:2 som jag köpte häromdagen. Flickan har gått och lagt sig så jag blir helt enkelt - själv! :)
Gött! :birp
Okkido skrev:
Förstod hur du menade och jag behöver inte Lena då eftesom det finns en chaffis :)
Ehm... är inte chaffisen rätt upptagen med att köra bussen...?
Jag såg på en film alldeles allena igårkväll och det gick utmärkt. Filmen var dessutom väldigt sevärd och jag hörde inga filmförstörande kommentarer från andra. På det hela taget var det tummen upp.
Dryden skrev:
Flickan heter möjligtvis inte Lena Handén? :q
Men hur social är man på bio då? Man går in och sätter sig, sen pratar man ju inte speciellt mycket under filmen.
Ska vi mötas på halva vägen lads? På väg till och från bion är det konstigt om man är ensam, men inne i salongen är det skit samma (såvida det inte är hångelbio och liknande man är ute efter)?
Gandalf skrev:
Dryden skrev:
Nej. :)
om man bor själv är det ju mer socialt att gå på bio än att se något ensam hemma i soffan. Man kommer ju iaf i kontakt med folk och om fler kunde gå själva så kanske det inte skulle vara tabu att börja snacka med någon främling (läs vän som man ännu inte lärt känna) om filmen efteråt...
Det är ju likadant när man går ut. Om fler gick ut själva skulle det ju bli lättare att mingla...
Dryden skrev:
Gandalf skrev:
Dryden skrev:
Nej. :)
Men då förstår jag inte över huvud taget :(
Jag har inga problem med att gå själv på vare sig bio eller puben. Men visst är det trevligare att vara i gott sällskap, fast det är inget måste ;)
Men herregud, människor. Det finns ju så mycket som hör till BIO. Om BIO:n börjar klockan 1 ses man väl inte tio minuter tidigare för att sedan skiljas åt när filmen är slut? Man kanske käkar lunch på en sliskig snabbmatsresturang innan eller äter en middag på Pizza Hut/Grand Hotel efteråt.
Prexis, sorhh. Att gå på bio innebär att man sitter och vräker ur sig sina låga förväntningar innan och att man effteråt diskuterar hur besviken man blev ;)
spango skrev:
Prexis, sorhh. Att gå på bio innebär att man sitter och vräker ur sig sina låga förväntningar innan och att man effteråt diskuterar hur besviken man blev ;)
Jasså :q Man måste alltså ta dessa diskussioner just där, och just då :q
Man kan inte, som andra, kunna diskera en film, tv-program, och dyl. på jobbet veckan efter :q
Igår tittade jag på allsång på Skansen och drack en drink (Gin & Tonic)...
...ENSAM :)
(viss telefonkontakt med min flickvän dock)
bewern skrev:
Man kan inte, som andra, kunna diskera en film, tv-program, och dyl. på jobbet veckan efter :q
Detta förutsätter (a) att man kommer ihåg att diskutera eländet, och (b) att man har ett långtidsminne så att man kommer ihåg filmen, och i så fall (c) att man inte förträngt filmen. Dessutom är det alltid trevligt att slå sig ner någonstans efteråt och ta en öl (eller tolv) och diskutera, betydligt trevligare än att sitta i något ångestladdat fikarum dagen efter.
Går på bio, super och liknande saker gör man väl själv. Det är väl ingen annan som gör det åt en? :)
Att gå på bio själv och att gå på bio ensam är inte samma sak! :p