webForumDet fria alternativet

Göteborgare

Småprat

10 svar · 841 visningar · startad av fiddler

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg
Frågan#1

Jag har en kompis som ska studera ett år i Gbg. Något förslag på hur hon ska få tag på lägenhet.

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

https://www.hemnet.se

Medlem sedan aug. 20003 742 inlägg

Se även dessa länkar

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Lägenheter finns, fast det blir i "slummen"(20min. spårvagn till stan)
Stan kan hon glömma, om hon inte kan betala mycket pengar svart(eller har en otrolig tur)

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Om hon har en bostad att byta med så kan jag rekomendera Björns bostadsbytare.
Den är grym! ;)

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

Tack för tipsen :birp

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Nyckeln till bra lägenheter är kontakter, oavsett det är bostadsrätt eller hyresrätt. Bostadsrätter är väl inte så svåra att komma över om man har pengar, att köa för hyresrätter är värre. Dessutom är det ganska saftiga hyror inne i stan så vitt jag vet.

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Min syster fick tag på en lägenhet (visserligen i Mölndal (Eklanda), men i alla fall. Lägenheten ligger bara ett stenkast från kommungränsen till Göteborg) via en bostadsförmedling. Kostade kanske en tusenlapp, men det kan det kanske vara värt om man får tag i en bostad smidigt.

Medlem sedan dec. 19992 751 inlägg

Om hon har redigt med pengar ligger bostadsmarknaden och krälar för henne men om hon inte har det vilket jag antar så är mitt tips att söka lägenheter i de yttre delarna av göteborg som har spårvagnsförbindelser.

Spårvagnsnätet är nämligen väldigt väl utbyggt.
Har man en lägenhet i närheten av en spårvagnshållplats gör det inget om man bor i utkanterna av staden för det går ganska fort att ta sig in till centrum ändå.

Medlem sedan okt. 20001 558 inlägg

Det lättaste sättet att skaffa en bostad i GBG är att bryta ryggen och hamna i rullstol... Då hamnar man automatiskt först i bostadskön och får en härligt lägenhet i centrala stan :birp

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Rossifumi skrev:

Det lättaste sättet att skaffa en bostad i GBG är att bryta ryggen och hamna i rullstol... Då hamnar man automatiskt först i bostadskön och får en härligt lägenhet i centrala stan :birp

Inget att rekomendera, eller :q ;) lite drastiskt i mitt tycke :e
Kul å se att du fortfarande lever

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)