webForumDet fria alternativet

Sommarens första bad

Småprat

15 svar · 446 visningar · startad av Alpha II

Medlem sedan maj 20002 993 inlägg
Frågan#1

Var och badade igår för första gången. Slutade med att jag fick åka in på akuten med ambulans och stanna på sjukhuset över natten :OO

Hade just varit och doppat mig för andra gången och klättrade upp på bryggan när jag kände att jag drogs ifrån kroppen på något sätt. Förlorade balansen och såg dåligt. Kändes som om det var en dröm. Lyckades sätta mig ner på bryggan och höll mig fast i en stolpe. Antar att jag svimmade. Kände sen att jag var i vattnet men jag kunde inte se. Svimmade (förlorade medvetadet i alla fall hur det nu en gick till). Sen kände jag att jag låg på bryggan igen. Såg inget och det kändes mer overkligt än vad en dröm gör. Försvann igen. Kompisen som jag var där med hade kommit fram till mig och undrade vad som hände. Allt jag kunde göra var att mummla "vatten" (kände mig enormt törstig och var inte riktigt vid medvetade). Försvann igen. Började höra röster och kände att någon höll på att skvätta vatten i ansiktet på mig. Började återfå synen och just när jag börjar se riktigt igen ser jag en ambulans komma på vägen ovanför stranden.

Blir hämtad på en bår och uttittad av hela stranden. Underbart :OO Dröjer nog ett litet tag innan jag vill bada igen i sommar ;)

Medlem sedan mars 20021 889 inlägg

Vad var felet då? Man svimamr väl inte bara sådär? :)

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

En gädda som bet dig på den lille? ;)

Vad som felet var. Något med köld allergi. Det är ingen allergi men man är känslig för kyla - ibland. Kommer och går. Svimmade ibland på morgonen när jag steg upp för något år sedan, men jag vet inte om det hade något med kyla att göra :OO Fick lite pilelr i alla fall som jag kan käka om jag har tänkt att gå och bada :)

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Vatten i örat? :p ;)

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

"Swimming" fick en annan innebörd...

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

Det måste ha varit en hemsk upplevelse. Jag har själv råkat ut för något liknande. Tur att det gick bra i alla fall.

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Låter läskigt!

Men roligt att höra att du är tebaks! :)

Medlem sedan mars 20021 889 inlägg

Köldallergi... låter som något för mig. :h
Rumstemperatur just nu: 28 grader. :h

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Bra att du är på benen. Läskigt lät det som i alla fall!

Tog förresten mitt första bad för sommaren, ja i sjö alltså. Ikväll blev det av och det var ett kvällsdopp av klass. Kanonskönt! :)

Det är otroligt varmt ute men inte så skönt i vattnet här där jag bor tycker jag. Vill åka utomlands och bada så jag slipper frysa :D Eller så kanske jag borde leta rätt på en varm sjö också :) Är inte så sugen på att bada i kallt havsvatten som i söndags ;)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Igår när jag badade så var det i Vänern, eller Ursand för att vara exakt. Det är inte känt som det varmaste stället i krokarna (snarare tvärtom) så jag var förvånad.

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Usch!

Eftersom du känt tendenser tidigare är det väl hög tid att begära någon form av utredning av kompetent läkare? Det kan ju vara diabetes, epilepsi eller någon annan 'folksjukdom' som behöver kollas upp!

Seså. Marsch till läkare! ;)

Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

Riktigt varmt i vattnet idag! Runt 22 grader eller så.

PeW skrev:

Usch!

Eftersom du känt tendenser tidigare är det väl hög tid att begära någon form av utredning av kompetent läkare? Det kan ju vara diabetes, epilepsi eller någon annan 'folksjukdom' som behöver kollas upp!

Seså. Marsch till läkare! ;)

Ska göra ett test för epilepsi. Men det blir i augusti någon gång :)

Medlem sedan aug. 20022 087 inlägg

Tur att det gick bra iallafall.... :)

496 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
351 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
141 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
352 ms — ändringar (db)