Om ni har läst om killen som låg i koma i 19 år och sedan vaknade kanske ni minns att han heter Terry. Det är ju rent fantastiskt att han tillfrisknat efter så lång tid, men det jag fastande för i artikeln var nåt helt annat. Han heter alltså Terry. De har intervjuat hans pappa som visar sig heta Jerry. Senare nämns hans bror, och vad heter han om inte Perry :e :e :e
Vad tänkte de med? Ibland undrar man hur folk döper sina barn! Min systers namn snodde min mamma av en annan mamma som låg på samma BB... Själv är jag döpt efter min mammas bekants dotter... Mamma + syskon har 3 eller 4 bokstäver i sina namn, tjejernas namn innehåller ett 'n' och killarnas ett 'm' Dessutom fick killarna sin fars namn som andranamn medans tjejerna inte fick nåt andranamn alls... Det har min mamma beklagat sig över eftersom hon inte är så värst nöjd med sitt namn! Vilket jag utnyttjat lite eftersom jag inte heller är så värst nöjd med mitt ;) Tur att det finns smeknamn (jag har en hel bunt) :birp
Vem är ni döpta efter? Ni som har barn, hur tänkte ni? Är ni nöjda med ert namn?
Ibland verkar det inte som om föräldrarna tänker alls...
Ibland verkar dom sakna fantasi...
Och ibland verkar det som om dom vill hämnas...
Själv fick jag mina namn efter min gudfar, min far sen fick jag ett eget namn.
Traditionen på farsans sida var/är att ungarna ska ha ett namn från ena föräldern...
Jag skulle först heta David var det bestämt, men de visade sej inte passa på mej och därför var jag namnlös ett tag. Tills pappa plötsligt såg att det va en Patrik. Det är alltså inte tagit från någon.
Ett eget och ett från farsan. Sen la jag till Nicro själv för ett par veckor sen :) Mina döttrar fick ett eget och äldsta tösen ett från mamman och yngste ett från min farmor.
(Att lägga till ett eget förnamn kostar inget första gången, görs via blankett till lokala skattekontoret.)
Förnamnet är taget helt ur luften vad jag vet, mitt mellannamn är farsans förnamn, han har farfars förnamn som mellannamn osv.
På flicksidan är det Elisabeth som går som mellannamn enligt traditionen. :)
Skulle tydligen heta Linus men det funkade inte på mig så det blev Mathias i stället.
Andranamnen är Lee och Herman (Släktnamn i 5 eller 6 generationer)
En annan som har ett roligt namn är amerikanske trestegshopparen som jag trodde hette Ken Tabel men som visade sig heta Kenta Bell! Svenskättling? :birp
267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2