webForumDet fria alternativet

Roadtrip

Resor

14 svar · 415 visningar · startad av erka

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg
Frågan#1

Jag ska bila från sthlm ---> Berlin eller Hamburg ---> Amsterdam under 8 dagar. Nu vill jag ha förslag på vad man kan göra i dessa städer eller i utkanterna av dem. Ni som har varit där, ge mig lite hjälp :)

3 killar, en fin v70 och fint väder :)

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Kom hem i förra veckan efter att ha husbilat Nyköping -> Berlin. I maj provade jag också Hamburg.

Jag återkommer senare med en liten beskrivning. ;)

Mvh

Medlem sedan juni 2002711 inlägg

Låter kul! När jag va i tyskland så köpte vi en jävla massa plator öl i någon stad på en udde där man kan ta färja till danmark. Dit måste du bara åka! =) Råbillig öl =) .

jwradhe skrev:

Låter kul! När jag va i tyskland så köpte vi en jävla massa plator öl i någon stad på en udde där man kan ta färja till danmark. Dit måste du bara åka! =) Råbillig öl =) .

Det låter som Burg, på Fehmarn, några kilometer från Puttgarden-Rödbyförbindelsen.

Jag har ett rätt välfyllt barskåp nuförtiden. ;)

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Eller BorderStop eller BorderShop

Stället jag snacka om ligger på en storjävla båt. Det är som en "affärsbåt" full me godis öl typ.

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

BorderShop heter den båten som ligger i hamnen i Puttgarden.

Ölen är betydligt billigare i Burg än i BorderShop, däremot sprit av alla slag är billigare i BorderShopen.
Ordinarie pris på ett 30-flak Sort Guld i Burg kostar bara ett par kronor mer än extrapriset på ett 24-flak i BorderShopen.

kk

erka:

I Hamburg besöker man gärna som kille Reeperbahn efter mörkret fallit över staden. Ha med er många lågvalörssedlar. ;)

I Berlin och andra delar av gamla Östtyskland finns mycket som har med krig att göra, alla andra sevärdheter missade jag. ;)

Mitt i stan finns ju Checkpoint Charlie med tillhörande museum, och vid Zoologischer Garten finns Gedächtniskirche, som lockar till sig en hel del turister.

Har man lust besöker man när man är i Berlin också koncentrationslägret Sachsenhausen (i Oranienburg, c:a en timme S-bahnfärd norr om Berlin C).

Om man behöver bo i Berlin gör man det ganska billigt på ungdomshotellet Aletto.

Mvh,

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

Hmm, jag tror jag skall ta vägen via hamburg när jag åker hem till spanien sen :e

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Ta vägen via helsingborg - helsingör och ät pölse :e

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

ejka vejkaj va en tjevlig kille. visa dig på bild!
annars e du lodis!

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Skall du säga Erik!
Tätt mellan de stora ögonen och alldeles röd i nyllet!
Men efter en sådan kväll så!

Medlem sedan dec. 20021 804 inlägg

8 dagar i Amsterdam?... akta dig för 'cafeérna'... dom är inte som dom vi har... :OO

......

har jag hört.....

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

@nders, tack för tippsen, tyvärr har jag aldrig sedlar i låga valörer ;) Tänkte göra en dokumentär fotoserie över Reperbauhn

Ejik, jag är tjevjlig, det är inte bara ett rykte :)

Sneeze, har också hört det, gräsligt rökigt på de flesta cafér i alla fall

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)