webForumDet fria alternativet

Paintball

Småprat

10 svar · 305 visningar · startad av Gein

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg
Frågan#1

Någon här på wF som lirar paintball kanske? Isåfall, vad har ni för markörer och utrustning. Vart spelar ni någonstans?
Man får inte spela i vilken skog som helst antar jag?
Varför säger man kolsyrepatroner när man skjuter med CO2-tank/patron?

inget trams, tack!

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Jag brukar spela med ett par kompisar lite då och då. Åker till en speciell bana (inhängnad skog, rätt stor) och det är riktigt kul. Vad det är för saker vi har vet jag inte, jag är nöjd jag får något att skjuta med så att jag kan peppra kompisarna lite :e
Det med kolsyrepatron, har inte det något samband med CO2? Jag har ett spel ifrån Mer (drickan) och där står det att den är för god att kolsyrars, och så är där en bild på en tub med ett stort kryss över, och på den tubben står det också CO2. (så nu vet ni det) ;)

Men kolsyra är inte samma sak som koldioxid (CO2) ?
Okej, så ni hyr och spelar. Min kompiskrets funderar på att skaffa egen utrustning och spela med.

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Jag tror inte man får spela fritt ute utan måste i så fall ha tillstånd med mera. Är dock inte säker.

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

man ser väldigt ofta annonser på blocket.se som säljer utrustning.

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Gein skrev:

Jo.

UlfT skrev:

Gein skrev:

Jo.

ne.se skrev skrev:

kolsyra, H2CO3

Medlem sedan okt. 2001670 inlägg

kolsyrepatron, CO2-patron - Samma sak

Har man tillstånd av markägaren och spelar mer än 100m från stadsplanerat område så är det lugnt vad jag vet.

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg

Kolsyra, H2CO3, är väl egentligen bara koldioxid, även i dagligt tal kallat kolsyra, CO2 löst i vatten, H2O.

För att komma från ämnet en smula.

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

solbulle skrev:

Kolsyra, H2CO3, är väl egentligen bara koldioxid, även i dagligt tal kallat kolsyra, CO2 löst i vatten, H2O.

För att komma från ämnet en smula.

Och för att gå ifrån ämnet ytterligare så är ju saltvatten egentligen kaustiksoda löst i saltsyra. ;)

Okok! Vi släpper detta med CO2 nu ;)
Inga som spelar paintball? Är ännu mer intresserad av vilken markör och utrustning ni använder. :)

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)