Hur kul var det inte idag när min kompis och jag tog emot hans tyska utbytesstudent som ska bo hos honom under sommaren.
Han undrade självklart vad vi gör under helgerna och frågade om vi drack mkt, på tyska. Varpå min kompis svarade:
"Ja, wir drinken viel Öl jeden Wochenende"
Tysken är väl livrädd för att vara med oss på helgerna nu antar jag... men jag fick men ett got skratt! :e
Haha, påminner mig om Die Deutsche Öl-tält på Lundakarnevalen förra året - där kunde man få äkta tysk öl! :e
Inne i tältet fick vi en mugg med vatten som de hällde matolja i och så fick vi sjunga karaoke till "Anton Aus Tirol". Dessa studentajävlar... ;)
Haha, påminner mig om Die Deutsche Öl-tält på Lundakarnevalen förra året - där kunde man få äkta tysk öl! :e
Inne i tältet fick vi en mugg med vatten som de hällde matolja i och så fick vi sjunga karaoke till "Anton Aus Tirol". Dessa studentajävlar... ;)
Och den slank ner tillsamans med musiken eller?:OO
Tja, med en massa öl innanför västen och fickorna på overallen fulla med Ideal-Makaroner så funkade det mesta... ;)
Om tre år är det Lundakarneval igen - missa inte det om ni är i krokarna, typ Stockholm eller London! :e
260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e