webForumDet fria alternativet

Nein i kassan?

Småprat

21 svar · 692 visningar · startad av Lofberg

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg
Frågan#1

Har du någon gång sagt "nej" när personen i kassan som tar betalt frågar "var det allt/var det något mer"? Inte jag iaf. :o :q

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

En kompis till mig har sett det en gång.
Själv har jag aldrig upplevt det.

Medlem sedan feb. 2003531 inlägg

Brukar de inte fråga "är det bra så?"
Jag tror i alla fall att jag har hört en del som ska köpa cigaretter som har sagt nej på frågan.

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Jag brukar säga det om jag ska ha trisslotter, då kör hon igenom all mat och sånt först osso frågar hon, då svarar jag: "Nej, jag ska ha X trisslotter också"

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Jag brukar alltid försöka att irritera folk med att ge ärliga (= deprimerande) svar på frågor i stil med "hur är läget?", och att svara på frågor som inte behöver svar, retoriska frågor, "är det bra så", et.c.. En personlig favorit är att kombinera de båda:

- Är det bra så?
- Nä, men det får duga.

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Zwery Zen skrev:

Brukar de inte fråga "är det bra så?"

Tack för det :bire ! Orden jag eg. sökte. Jag har tänkt på just de orden sen jag kom på detta fenomen, tidigare idag, men när det kom till kritan hade jag tappat dem :( :x . Tur att du hjälpte mig där ;) :birp

Medlem sedan aug. 20011 946 inlägg

Det är ju ett måste att fråga "om det är bra så?" när man sitter i kassan och trots det så glömmer de ändå alltid påsen.

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Det är precis som på Burger King - där måste dom alltid få sista ordet med att upprepa det man har beställt. Testa att ändra något (typ en Fanta till en Cola) efter att dom sagt allt man beställt - då säger dom det en gång till. :x :e

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

Re: Nein i kassan?

Lofberg skrev:

Har du någon gång sagt "nej" när personen i kassan som tar betalt frågar "var det allt/var det något mer"? Inte jag iaf. :o :q

Ooooja. Jag har t.o.m. fått kassapersonal att sluta fråga mig. Dom har, efter ett antal bestämda svar, förstått at det är VERKLIGEN ingen idé att ställa den frågan till mig. Så ja, jag har svarat nej. :e Du får gärna fråga, men du vet nog ganska säkert vad jag kommer att svara. ;)

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

spango skrev:

- Är det bra så?
- Nä, men det får duga.

:birp

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Nej, jag har aldrig sagt nej. Men däremot kom en gammal finne fram till kassan iförrgår och sa "Hej era kukar!" Man blir lite paff då, han var helt galen för övrigt. ;)

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Jag säger oftast "Var det bra så" när jag expiderar kunderna. Det händer rätt ofta att folk säger nej. Trisslotter är väldigt vanligt att folk impulsköper.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Re: Nein i kassan?

Lofberg skrev:

Ja, när man skall ha en triss, cigg, tändare eller liknande.

Det hör väl till vanlig hövlighet att fråga, istället för att bara mangla igenom grejerna på bandet, skrika en summa och rycka pengarna ur handen på en, eller? :l

Medlem sedan sep. 2001649 inlägg

eller när någon snygg tjej i tex en klädbutik frågar:
kan jag hjälpa till med något...

-ja visst men...
det passar sig nog inte här. :e

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

jake skrev:

eller när någon snygg tjej i tex en klädbutik frågar:
kan jag hjälpa till med något...

-ja visst men...
det passar sig nog inte här. :e

Det är i sådana lägen som du får en käftsmäll rakt över disken och den där snygga snusen du hade under läppen förflyttar sig ner i halsen istället.

Medlem sedan sep. 2001961 inlägg

Nejdå, det får man inte. Jag hade en kassörska på mitt lokala Konsum som ofta jobbade kväll. En kväll när hon såg ganska uttråkad ut och ställde just frågan "Var det bra så?" så svarade jag "Njea, en puss skulle inte sitta fel."

Varvid hon såg lite fundersam ut, ställde sig upp och pussade mig. När jag sedan kollar kvittot så finns det en post "Övrig försäljning 0,50 kr" och när jag frågade vad det var så svarade hon garvandes "En puss".

Veckan efter så kollar jag ett kvitto från henne igen och hittar "Övrig försäljnign 1,50 kr" (fast det var en konstig frukt som inte var inslagen i systemet) och säger åt henne "Men, du har ju tagit betalt för 3 pussar men jag har inte fått några."

Har blivit lite av en grej numera...

Medlem sedan dec. 20021 804 inlägg

Web-Tor skrev:

Det är precis som på Burger King - där måste dom alltid få sista ordet med att upprepa det man har beställt. Testa att ändra något (typ en Fanta till en Cola) efter att dom sagt allt man beställt - då säger dom det en gång till. :x :e

Hahahahaha.. shit så torrt! :birp

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

-Nej, en dosa ettan & ditt telefonummer! Bra replik..

Medlem sedan aug. 20022 087 inlägg

Bire skrev:

Inte om det sitter en man eller en gammal tant där... ;) :p

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Piiip skrev:

Bire skrev:

Inte om det sitter en man eller en gammal tant där... ;) :p

Vaddårå? Beror väl på vem som fäller repliken...

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)