webForumDet fria alternativet

få se nu, har jag fattat det här rätt?

Småprat

14 svar · 578 visningar · startad av mrblonde

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg
Frågan#1

Idag är första dagen på min semester, och jag går upp innan klockan är sju för att jag inte kan sova. Jag kna sova hur länge jag vill, men nej nej... jag går upp och ser lite på tv, tittar i dagens tidning och nu sitter jag framför datorn, får nog bli lite cs.

Hade det varit en vanlig måndag hade jag legat argt i sängen och grävt mig djupt djupt djupt ner i kudden...

Varför gör jag så här mot mig?

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

För att du gillar dig själv. Du bestämmer hur och vad du gör dig själv.
Detta är nog mer rätt än en vanlig måndag.
Välkommen till "Din Värld".

Aaaaaaaaah? :O min värld? Då bestämmer jag över mitt eget liv? Du menar att jag som människa har ett "fritt val", denna helvetiska plåga som vi människor har haft i alla tider...

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Skönt att se att det inte bara är jag som har gjort sådär idag. ;)
Fast framåt tiotiden kan man ta en liten tupplur om man vill bara för att man kan. :)

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Det tar lång tid för somliga, vissa aldrig, att komma fram till att livet är en "gör det själv" grej.
Så fundera nu alla inklusive (mrblonde & SirPeter), vad vill jag göra idag?
Första dagen i resten av mitt liv!
Vilka fantastiska möjligheter Ni (vi) har.

funderar på att dricka en flaska vin, bara för att jag får om jag vill. Som på den gamla goda studenttiden, när man kunde göra vad man ville när man ville. (lagliga saker då)

Tror jag skall ta dig på orden och sova sen :)

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Nu kan man halvligga i soffan med laptopen, kaffemuggen på soffbordet och vetskapen att man har 56 dagar kvar av semestern. Det känns inte så tokigt ändå tycker jag. ;)

Lasp skrev:

vad vill jag göra idag?

Sådana tankar slutar allt för ofta i, hmm.. en kopp kaffe skulle vara gott.

eller: Om jag skulle ta och ringa någon kompis och se om han vill dricka en kopp kaffe.

möjligen: suck... tänk den som kunde gå och slå dank hela dagarna och bara dricka kaffe...

Men allvarligt, Lasp, du har rätt. Man borde göra det bästa av saken varje dag :D

Medlem sedan apr. 20021 155 inlägg

SirPeter skrev:

56 dagar kvar av semestern

Skämtar du, det är ju åtta veckor, i princip ett sommarlov - klar grund för lite gammal hederlig svensk avundssjuka? :q :)

Medlem sedan feb. 20003 785 inlägg

Re: få se nu, har jag fattat det här rätt?

mrblonde skrev:

Du är inte ensam. Yours truly blixtvaknade 04.55 och har en sovit en blund sen dess. :l

Vaknar jag lika tidigt imorgon lovar jag att slå dig en signal!

åh...imorgon gör det inget, då skall jag åka in till kontoret på min semesterdag och jobba, löneförhandla samt... ja jobba lite till.

så mycket för semester :(

Medlem sedan aug. 2000963 inlägg

min klocka ringde (ringade, rang) kl 6:10, sen har jag fått åka buss i över en timme, sen vänta ca en timme innan man kom in på jobbet, så jag skulle hellre vaknat 6:10 och stannat hemma, så lite positivt är det allt.

däremot har jag börjat mitt sommarlov bra, dom dagar jag inte jobbar går jag upp ca 13:00 vilket är lagom....

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

*Gääääsp*
Vaknade nu jag.. Tänker inte stressa iväg till jobbet.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

I sommar jag jobba av bara satan och hösta in provision och sen ha två lata veckor i den heliga ölens tecken under högskolans inspark. :birp

Förra året hade jag sex veckor plus tre månader betald ledighet - hur många dar blir det? :e

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

Re: Re: få se nu, har jag fattat det här rätt?

Del Pero skrev:

mrblonde skrev:

Du är inte ensam. Yours truly blixtvaknade 04.55 och har en sovit en blund sen dess. :l

Vaknar jag lika tidigt imorgon lovar jag att slå dig en signal!

04:55? Det var väl inget. Jag började jobba 02:30. Börjar samma tid imorgon.

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)