Idag är första dagen på min semester, och jag går upp innan klockan är sju för att jag inte kan sova. Jag kna sova hur länge jag vill, men nej nej... jag går upp och ser lite på tv, tittar i dagens tidning och nu sitter jag framför datorn, får nog bli lite cs.
Hade det varit en vanlig måndag hade jag legat argt i sängen och grävt mig djupt djupt djupt ner i kudden...
Aaaaaaaaah? :O min värld? Då bestämmer jag över mitt eget liv? Du menar att jag som människa har ett "fritt val", denna helvetiska plåga som vi människor har haft i alla tider...
Skönt att se att det inte bara är jag som har gjort sådär idag. ;)
Fast framåt tiotiden kan man ta en liten tupplur om man vill bara för att man kan. :)
Det tar lång tid för somliga, vissa aldrig, att komma fram till att livet är en "gör det själv" grej.
Så fundera nu alla inklusive (mrblonde & SirPeter), vad vill jag göra idag?
Första dagen i resten av mitt liv!
Vilka fantastiska möjligheter Ni (vi) har.
funderar på att dricka en flaska vin, bara för att jag får om jag vill. Som på den gamla goda studenttiden, när man kunde göra vad man ville när man ville. (lagliga saker då)
Nu kan man halvligga i soffan med laptopen, kaffemuggen på soffbordet och vetskapen att man har 56 dagar kvar av semestern. Det känns inte så tokigt ändå tycker jag. ;)
min klocka ringde (ringade, rang) kl 6:10, sen har jag fått åka buss i över en timme, sen vänta ca en timme innan man kom in på jobbet, så jag skulle hellre vaknat 6:10 och stannat hemma, så lite positivt är det allt.
däremot har jag börjat mitt sommarlov bra, dom dagar jag inte jobbar går jag upp ca 13:00 vilket är lagom....