Engine^ Medlem sedan dec. 2000 3 887 inlägg Frågan 19 juni 2003 16:30 #1 Du gör en vanlig smörgås med enbart smör på.
Du tar en katt och ett snöre. Med snöret binder du fast mackan på kattens rygg (med smöret uppåt, så att kattens päls inte blir kletig).
Senare så släpper du katten med en smörgås på ryggen från cirka 3 meters höjd.
Landar katten på benen eller landar smörgåsen med smöret neråt?
bassebhu Medlem sedan nov. 2001 6 480 inlägg Jag hade aldrig gjort så med en katt men jag har för mig att katter vänder sig om om man släpper dem på de viset :P
Men bara för att det är Engine^ som postat inlägget kommer svaret att vara nåt helt annat. Typ: Gravitationen gör att mackan lossnar och repet förmultnar innan de har nåt marken och på så sätt så hamnar mackan med smöret nedåt först och dämpar sedan kattens fall vilket resulterar i en ost och skink-toast. =/
bassebhu Medlem sedan nov. 2001 6 480 inlägg Efter att ha läst en gång till ser jag att du blandat in ytterligare en macka i det hela :p eller?
R/ eller kanske inte. läst ytterligare en gång...
Tror inte mackan sitter kvar faktiskt ;)
Efter som lagen om alltings jävlighet säger att en macka landar med smöret neråt gör den ju klart det. Katten räknas i detta fallet som pålägg. :e
sneeze Medlem sedan dec. 2002 1 804 inlägg Eftersom att katter är så uber-snabba så vänder den sig så
fort att mackan inte hinner fatta vad som händer vilket betyder
att mackan nu sitter på magen... med smöret neråt. :bire
Slutsats: Katt på fötter och smör i backen!
Vide Medlem sedan dec. 1999 8 577 inlägg
Nicrosoft skrev:
Efter som lagen om alltings jävlighet säger att en macka landar med smöret neråt gör den ju klart det. Katten räknas i detta fallet som pålägg. :e
Precis min tanke!! Murphy vet vad han talar om! :e
@nders Medlem sedan juni 2000 32 967 inlägg Uh, hur smarta är ni egentligen? :l
Katten käkar ju upp mackan på vägen.
bassebhu Medlem sedan nov. 2001 6 480 inlägg
@nders skrev:
Uh, hur smarta är ni egentligen? :l
Katten käkar ju upp mackan på vägen.
Hur smart är du egentligen?! Tropr du katter kan knuta upp en råbbeknop eller?
@nders Medlem sedan juni 2000 32 967 inlägg Katter klarar alla knutar, knopar och sånt, plus att de kan sjunga och göra upp eld. En smörgås är ingen match.
@nders Medlem sedan juni 2000 32 967 inlägg
bassebhu skrev:
Bevis?
Du har mitt ord. Det räcker.
L LeonL Medlem sedan dec. 2002 5 871 inlägg Re: Tankenöt
Engine^ skrev:
Konstigt formulerat. Är mackan fortfarande fastbunden då?
SirPeter Medlem sedan feb. 2001 15 571 inlägg
@nders skrev:
Verifieras
@nders kan nämligen inte ljuga. ;)
bassebhu Medlem sedan nov. 2001 6 480 inlägg
@nders skrev:
bassebhu skrev:
Bevis?
OK, då får jag dra till med det passande, men kanske inte allt för fina talesättet:
"De du säg å katta skit, de lägg ja i samma låa"
Engine^ Medlem sedan dec. 2000 3 887 inlägg Re: Re: Tankenöt
LeonL skrev:
Engine^ skrev:
Konstigt formulerat. Är mackan fortfarande fastbunden då?
Jepp formuleringen är lustig...
Jag menar, varför skulle du släppa en katt från tre meters höjd om du har en macka på ryggen?
Än värre, varför i hela friden skulle man ha en macka på ryggen? :e
Brimba Medlem sedan dec. 1999 5 874 inlägg Men hallå! Han binder ju fast en macka, men smörar en smörgås, det innebär att smörgåsen aldrig förflyttas från den ursprungliga positionen. Mackan däremot sitter kvar på kattens rygg även efter att ni har släppt katten från tre meter.
Rikard Medlem sedan dec. 1999 17 055 inlägg
Vide skrev:
Nicrosoft skrev:
Precis min tanke!! Murphy vet vad han talar om! :e
Om man försöker bevisa att Murphys lag stämmer, kommer det att bli fel då? :q
tydal Medlem sedan juni 2003 4 013 inlägg > Om man försöker bevisa att Murphys lag stämmer, kommer det
> att bli fel då? :q
Ja, det är en av följdlagarna: Murphy's law only fails when you try to demonstrate it.