webForumDet fria alternativet

Axel har blivit städare

Småprat

15 svar · 437 visningar · startad av Axel

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg
Frågan#1

Sådärja. Tre dagar efter studenten kan jag titulera mig sommarvikarierande städare på Sodexho (före detta Partena Clean) Jag ska se till så att det är rent och snyggt på toaletter, omklädningsrum, matsalar, fikarum, kontor och konferensrum på Väderstad Verken, Folktandvården och Lindex.

Jag började gå brevid idag och försökte lära mig yrket. Jag gick på Väderstad Verken (industri som tillverkar jordbruksmaskiner, skyll förrsten inte på mig att namnet är särskrivet) och lyckades slarva bort en sopsäcksrulle, (som vi sen hittade i städvagnen efter en stunds letande inne på kontoren) stänga av en radio när jag dammade (som jag inte fick igång igen, utan en kille fick felsöka och sätta i kontakterna på baksidan igen) och städat en massa. Rätt tungt också, men det ska nog gå.. ;)

Nån mer som har fått nåt superkul sommarjobb? :q

r: Mysko länk

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

skyll förrsten inte på mig att namnet är särskrivet

Låter som något som du måste ta upp med ledningen snarast. :)

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Lindex... Glutta inte ihjäl dig där inne bara.. :e

Jag vet inte vad jag ska städa på Lindex än. Omklädningsrum? :D

Medlem sedan dec. 19995 874 inlägg

Härligt Axel!
Kul att se att du håller igång!

Lycka till i sommar!

Medlem sedan maj 20002 993 inlägg

jättekula sommarjobb? jag ska i 3 veckor arbeta på ett äldreboende :OO

Medlem sedan maj 20003 652 inlägg

Hihi, ska vara tennistränare. Lagom slött, blir man less är det bara att säga åt dem att spela för sig själva ;)

Medlem sedan maj 20002 993 inlägg

lyxjobb! vill ha något slött jobb istället för äldreboendet :)

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Städtant? Nu är inte steget till baglady långt ska du veta... :)

Yeah! Idag fick vi våra snygga arbetsbyxor också. Felbeställning, så den har såna reflexband nere på benen som ser ascoola ut. Och två t-shirtar till. Snart är jag rik! :D

Medlem sedan dec. 20021 061 inlägg

Axel skrev:

Yeah! Idag fick vi våra snygga arbetsbyxor också. Felbeställning, så den har såna reflexband nere på benen som ser ascoola ut. Och två t-shirtar till. Snart är jag rik! :D

På tal om t-shirtar. Jag har upptäckt att t-shirtar får man i drivor av grossister och liknade. Vilket betyder att jag med alal sannolik inte behöver köpa någon mer t-shirt i resten av mitt liv. :bire

Glad midsommar!

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

oelbal skrev:

Städtant? Nu är inte steget till baglady långt ska du veta... :)

Det heter väl "Miljökosmetolog" :q :e :e

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Stabilt Axel!

Jag sommarjobbade också som städare när jag var yngre, städade på Stockholms Universitet under två somrar när jag var 14 och 15. Det är ett karaktärsdanande jobb som gör att man får lite insikt i hur slitit jobb vissa människor har, det är fan i mig mer heder i att sommarjobba som städare än att sitta och slöa på "pappas kontor" eller liknande.

Sommarjobb ska vara jobbiga och slitiga, på så sätt så förstår man hur lyckligt lottad man är när man senare i livet sitter och pillar på en dator och får betalt för det :)

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg

Sortera journaler på Danderyds Sjh... Man kan väl knappast ha roligare?

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

Själv ska jag börja sommarjobba på måndag (23 juni-18juli) på Kommunfastigheter, ska bli skoj att få tjäna lite pengar nu.

Medlem sedan sep. 2001961 inlägg

Jag har ett tokjobbigt sommarjobb. Jag ska jobba på solbrännan, jag ska jobba bort konsultmagen som smugit sig på mig det senaste året, jag ska jobba med min motorcykelåkning och framför allt så måste jag jobba stenhårt med flickorna... ;)

249 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)